Levande larv i bajset!!

E

Egonson

Huh, så äckligt. Hästmassören var hos oss i går.
Hästen stod på gången och fick sin massage, han la en liten hög och jag tog skyfflen och skulle ta upp det..
Då ser jag en larv i skiten! Den låg där ihoprullad.
Inte någon parasit, utan en vanlig ljusgrön lite lätt genomskinlig larv, ca 2 cm lång o ganska tjock och fet.. Som en sådan där fjärilslarv som sitter på träden och käkar löv.

Tänkte först att hästen svalt den och så har den bara åkt rätt igenom typ.. Trodde jag ja. Tills den började röra sig.
Den levde! :eek:
Ingen av oss kunde för våra liv fatta, att OM det var en vanlig larv, HUR den har överlevt inuti hästen, eller om det var en mycket konstig sorts parasit?

Hade ingen kamera, så kunde inte fota den. Slängde ut den i det iskalla regnet så den är nog död i dag..

Har en bok med bilder på olika parasiter hemma, men det liknar inte någon parasit så det måste vara en vanlig larv. Men hur fasten kunde den överleva?

Och ja, det är helt 100% säkert att den kom ut med skiten, för den var INTE där förut och golvet var helt "rent".

Den var som sagt jämntjock, ljusgrön och så hade den lite svart fram på huvudet som de flesta larver har. Den hade inget hår.

Sv: Levande larv i bajset!!

Hästen är alldeles nyss avmaskad med Ivermectin så larven har överlevt det med.

Du tror inte att den satt i svansen och trillade när när hästen sket?

Nja, det KAN ju vara så, men den var verkligen mitt i skiten liksom. Men du har rätt, det är möjligt.

Jag trodde alla larver "sov" nu, det är ju kallt ute.

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka