Letat ihjäl mej!

W

Whizzer

Så försvann den ena katten.. totalt borta.. Sambon frågade helt sonika på var den ena katten var, o vi började locka på henne.. nä ingen reaktion..

Började öppna förrådsdörrar o köksskåp, kanske hon smitit in där? Men nej då... Var kan en katt ta vägen i en 2a på 70kvm??

Frågade sambon om hon kunde ha smitit ut när han var ute i förrådet, men nä då, han hade kollat så noga att ingen kom emellan..

Efter 20 min letande, både inne o ute, börjar vi tappa hoppet om att hon kommer tillbaka (larviga husse o matte). Går till kylskåpet för o ta nåt att dricka, o vem sitter därinne om inte katten?????

Sv: Letat ihjäl mej!

:rofl:
Hoppas hon inte fått sitta där så länge iaf.

En 20-30min blev det ju ialf minst.
Sambon tog ur mjölk ur kylskåpet till lunchen, o sen har vi inte öppnat det..
Kanske hon oxå lärde sej en läxa? Såg mycket trälig ut när hon blev hittad

Haha!

Känner igen det där. Igår bäddade PVn och jag ut min dagbädd och låg sedan och tittade på tvn. Plötsligt börjar det krafsa under madrassen. :D Då är ena katten instängd under, vi måste lyfta hela madrassen och bända upp en ribb-bräda (?) så han kan klämma sig ut, alternativet var att flytta hela sängen (160cm i en liten etta).

En annan gång, under en period då jag sov dåligt, vaknade jag utvilad rätt sent en lördag. Hade använt öronproppar under natten för att få sova gott, vilket jag verkligen gjort. Ligger och mornar mig lite när jag hör ett kvävt jamande... Lyssnar en stund, de gillar ju att gömma sig lite var stans, när jag hör att han låter lite hes och desperat. Börjar leta men hittar inte. Lägger örat mot hallväggen och där!! Där sitter fetknoppen. Instängd i min hallgarderob mellan mina stövlar. Och har suttit där hela natten.
Stackarn trodde väl han skulle svälta ihjäl... :p

Jisses...Ja det är väl inte så vanligt att man letar där efter en katt! Bra gömställe med andra ord!

Väldigt bra gömställe för nyfikna katter! Vanligvis passar de på att slinka in i köksskåp om de står öppna, för det är spännande.. men kylen??

Tänk om djurskyddsmyndigheten visste detta.. då hade de hämtat katterna (o fiskarna) på direkten.. inte riktigt rätt djurhållning!

Haha, ibland lyckas de små liven. :D Mina hade skrikit högt om de upptäckt sig vara instängda - de pratar mycket. Tappade dock bort den tystlåtne i sopskåpet en gång. Vi hade inte ens märkt att hon var borta när vi hittade henne. :angel: Men hon spenderade mycket tid där som liten så hon var inte det minsta orolig över att dörrn varit stängd en stund.

:D

Det där hände jämt och ständigt när vi hade kattungar hos oss - en satt i kylskåpet. En annan blev inlåst i garderoben och låg och sov när vi hittade honom. En tredje hade rymt ut mellan en liten fönsterglipa och satt på grannens loftgång. Oj vad vi var oroliga innan vi hittade honom! :crazy: Han var mest sur när vi fann honom. :p

Liknande trådar

Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 024
S
Övr. Katt nu börjar jag bli orolig. sambon släppte ut våra 3 katter igår morse. 2 honor (äldre) och ena honans unge, hane 5 månader. han har...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: __Stilett__
·
Övr. Katt En person vill ha en kull efter sin fina honkatt.Det blir 4 kattungar varav 3 honor,Sessan, Stina och Lisa.Det är fina goa kattungar med...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 868
Senast: Heulwen
·
M
Övr. Katt Så var det roliga slut. Innan har vi bara kunnat släppa ut Charlie på balkongen utan att behöva bekymra oss mer över det, men så i...
Svar
19
· Visningar
1 278
Senast: Minime
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama