letar mässingsbett *fullcheek, mullenmouth och kimblewick*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerberus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 539
C

cerberus

Någon som vet vart man kan köpa tredelade fullcheek, ett mullenmouth eggbutt, och ett rakt kimblewickbett i gulmetall? Alltså typ mässing, cyprium o allt vad de nu kallas.

Har hittat ett tredelat fullcheek, men då måste jag beställa från USA. Det är samma bettillverkare som hööks, men jag antar att de inte är så villiga att ta specialbeställningar?
BIT4575.jpg

Sv: letar mässingsbett *fullcheek, mullenmouth och kimblewick*

Du kan ju alltid fråga, vet att de varit villiga till specialbeställningar på sadlar(griffin) iaf.

Annars så har ju sprenger tredelade fullcheek också, de andra betten har jag inte koll på.

ett mässingsmuffbett letar jag också efter, tyvärr utan framgångar...
Sprenger har ett tredelat med parerstänger, men bara mundelen är i mässing där...

Har inte H**ks muffbett i mässing, fast de kanske bara ser ut som mässing och är av annat material?

Vad ska det vara för storlek på betten?

jag är ute efter 12,5, mullenmouth kanske något kortare...
Var på hööks kungens kurva idag, och de var inte villiga att beställa in ett iaf.. Tror ni det kan skilja mellan varuhusen?

nödlösning, tror ni det finns någon färg som man kan måla själva ringarna med, så det ser ut som mässing? :angel:

Har du kollat hos Hästbiten på Folkungagatan....dom har hjälpt mej flera gånger med annorlunda bett i "konstiga" storlekar...

Men då är det alltså färgen du är ute efter bara, att det ska se ut som mässing?

Då skulle jag köpa ett från Hööks eller Globus, de har ju massvis!
Hööks vet jag har vanligt eggbett iaf!

Vilket fint bett :d Om man nu kan döma ett bett efter utseendet :angel:

Jo det är färgen jag är ute efter, men det måste vara någon av de tre modeller som jag letar efter. fullcheek 3delat, rakt muffbett eller ett jaktkandar...
Ett vanligt tvådelat muffbett finns ju överallt, men de andra är desto svårare att hitta.... :(

Köpte i veckan ett mässingsfärgat rakt bett i storlek 10.5 cm på EKO...
Tror märket var Hansbo på bettet, annars var det Willab....
Det fanns i större storlekar med eggbutt, men dom hade det inte inne i min storlek så jag köpte det med rörliga ringar i stället....
Det passar jättefint till mitt riktigt ljusbruna träns med pärlor på pannbandet, som jag köpte på Scandinavium...

Globus har tredelade muffbett i mässingsfärg! :idea:

Tyvärr inga raka eller fullcheek, de finns fortfarande bara i rostfritt... :(

Liknande trådar

Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 470
Senast: palle
·
Utrustning Har bestämmt mig för att leta efter ett fullcheek till min (väldigt gröna) 5 åring. Problemet kom ganska raskt då ja ginsåg att det inte...
Svar
5
· Visningar
1 323
Senast: kitty79
·
Utrustning lyckas inte hitta ett tvådelat eggbett eller bridongbett (fasta ringar) i mässing i 10.5. helt omöjligt, har letat jättemkt :(...
Svar
16
· Visningar
1 027
Senast: Athina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka