Lektion vecka 42

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår stod öppna längs långsidan på schemat och jag var som vanligt uppsatt på söta Svarte Petter, han gick lektionen innan så jag hann prata lite skit med ridskolechefen och en gammal kompis innan.

Hade sk-tont i ena benet, typ ischiaskänsla innan lektionen och första halvan av lektionen gick sådär

Han hade bra tramp och framåtbjudning men slingrade lite i öppnan och jag fick inte riktigt till ställningen. Fick iallafall till en superduper bakdelsvändning åt höger, för första gången någonsin =D

Efter halva lektionen fick vi skritta på lång tygel och göra vändningar för vikt och skänkel.

Vilken skillnad det blev på öppnorna efter det, WOW. Sen när vi travade av gick han i en superfin form och frustade hela tiden, sötnos.

Fick också en guldstjärna av min instruktör. Det är inte ofta det händer. Vi hade inte heller någon disskution jag och petter under lektionen (jag tycker du är skitjobbig som kräver att jag ska trampa under mig så nu tänker jag sätta mig på arslet och backa in i en annan häst- disskutionen :p)

Känner även stor skillnad på min ork nu när jag äter ketogent. Fettdrift is da shit helt enkelt:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 365
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min ridskola har en facebooksida där man kan byta eller sälja lektioner. Den sidan är fullkomligt livsfarlig. Ridskolan har många...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Var så trött innan gårdagens lektion så det liknade ingenting Det är mest psykisk stress (den värsta typen av psykisk stress enligt...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jätteglad, fick återigen sitta på vackre Svarte Petter. Han gick lektionen innan den här veckan också och var lagom uppvärmd. Det var...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama