Leksaker, vad gillar din hund bäst?

Jillybean

Trådstartare
Min Harley <<<<< har två favoritleksaker: no. 1 är hans fårskinnsgris som piper. Den kan han leka med i evigheter, både själv och med oss. Ibland släpar han tom med sig grisen till sängs och sover med den! :D No 2 är halvtomma jordnötssmörsburkar. Dessa får han bara leka med utomhus och jag kollar noga att han inte tuggar sönder plasten. Bollar och pinnar är totalt ointressanta.

Han har också ett ko-ben som inhandlades i oktober och som han ännu inte tuggat färdigt på.

Vad gillar din hund att leka med?

Sv: Leksaker, vad gillar din hund bäst?

Min yngsta hunds favortileksak var en fyrkantig "tennisboll". Ungefär samma material. När den dog köpte jag en ny likadan och den blev lika poppis den! Hon gillade helt enkelt formen och materialet :p

Min gamla hund hade ett stort mjukisdjur som hon alltid bar på. När hon la sig ned använde hon den som huvudkudde!

För det mesta är det Rufus lilla rosa gris alternativt rosa elefant som är dom bästa leksakerna...Framförallt tycker han väldigt mycket om att putta dom i ansiktet på en när man sover och han tycker att det är dags att vakna. :)

Min cavalier gillar kattleksaker som möss med kattmynta i. De gillar han att busa med, vakta, sova. Man kan tro att han skulle äta upp de men katterna förstör mössen oftaer än han. Vovvens möss är lika fin som om de var ny in köpta.

1. Allt som innebär mat (aktiveringsleksaker).
2. Vad som helst som man kan kampa med, gärna kasta lite också. (rep, bollar, frisbee, pinnar).
3. Saker som får förstöras.

Hon får inte gosedjur, det är ingen idé att köpa dyra saker som är "slut" och ligger i små bitar över halva golvet inom en kvart. Dock! Hon har en liten 10 cm dalmatinerfigur som håller. Den har visserligen tappat armarna och ett halvt öra men ändå. Vet inte varför just denna har skonats men den plockas iaf ofta fram om det är riktigt tråkigt och hon vill köra lite dragkamp men för det mesta ligger den bara där. Inget annat ligger framme, hon kör lite regeln att antingen innebär det mat eller så måste matte tycka det är roligt samtidigt.

Favvosaken nr 1 är belöningsbollen som är en Gappyboll med snöre. Men den får han inte ha och leka med själv den använder vi bara vid lydnad mm.

Nr 2 är hans bildäck som han leker hur länge som helst med själv

Han har några bollar som han tycker om, fotboll och mindre bollar.

Sen tycker han om stora mjukisdjur att bära omkring på :D

Min hund kan ha roligt med det mesta t.ex. pinnar (eller ja, helst ska det vara mindre stockar), bollar, pappkartonger (är jätteroliga att döda så att de till slut ligger i småbitar över hela golvet) och ben. Mest tror jag dock att han tycker om sin repknut. Den går han gärna och bär runt på, vill att man ska kampa med o.s.v. Aktiveringsbollen är förstås också väldigt intressant (det kommer ju GODIS ur den!) men den får han inte leka med så ofta. Saker som bara används vid speciella tillfällen (träning/bad/annat) är förstås extra roliga.

Min hund är inte speciellt kräsen, allt som piper fungerar utmärkt :crazy: Tror hon vet hur jobbigt det är för matte :devil: Men som tur är brukar de inte hålla mer än några timmar.

IKEA-råttor är helt klart favoritleksaken!

Lilla hunden är annars väldigt förtjust i mindre elektronikprylar, som han omsorgsfullt slaktar.

Nä det det gäller min hund så e hon verkligen tråkig...

Först när jag fick henne köpte jag alla olika sorters leksaker men ingenting dög.. så en dag när vi var hemma hos mamma och pappa så hittade hon en vanlig fotboll.. det e det bästa hon vet...

Samis favorit heter Doglas - ett hundmjukdjur som en gång i tiden pep..har hängt med ett tag nu, dock rätt lappad och lagad :angel: (jag hör till dom som syr ihop snarare än att köpa nytt)

Annars är det bästa han vet att få mörda pappersförpackningar typ mjölk- och filpaket :laugh:

BOLLAR. Min hund är helt OTROLIGT bolltokig.

Hon har "gosedjursbollar" från Ikea. De är underbara.
Hon har fått leka med tennisbollar - hon älskar det.
Ser hon en fotboll så blir hon tokig.

Ser hon någonting som liknar en boll så blir hon knäpp :p

Som exempel:
Jag var hemma hos mamma och vi hade lagat mat. En ÄRTA, en liten grön ärta, hade ramlat på golvet. Tro INTE att Wahidah åt upp den - nej, för det var en boll och bollar ska lekas med! Wahidah tog försiktigt upp ärtan, kastade iväg den, hoppade efter, plockade upp den, kastade iväg den, flög efter och så började hon om igen. På något märkligt vis så höll den lilla ärtan förvånansvärt länge :p

För några dagar sedan tänkte jag sitta och äta äpple. Det fick jag inte göra ifred. Äpplet var ju en boll, det såg ju vem som helst. Med andra ord - jag hade en hund som ivrigt studsade runt bredvid mig och gjorde allt jag sa åt henne med viftande svans - allt i hopp om att få "bollen".

Papillon: en orange boll som han haft i säkert 1år,

Japanesen leker typ aldrig med nån leksak men ska det vara nå är det väl en liten nalle

Sen saluki leker man allt han kommer åt, allt som den andra hunden vill ha:p

Trådknutar är #1 här hemma och på andra plats kommer en skär gris med en pip inuti som de brukar plåga svårt, speciellt när matte pratar i telefonen :angel:

Trådbollen är en favorit:bump:, han har gnagt upp ett handtag i den så att han kan bära runt på den och dessutom kampa lite med den då och då :idea:. Trådknutar fungerar också bra vill gärna kampa med dem (eller skaka på huvudet så att ena knuten slår in i mattes knäskål om hon inte är tillräckligt uppmärksam...:devil: :angel: :eek:)

Mina gillar alla mjukdjur. Terriern blir helt besatt om hon ser ett.
Sen så gillar dom tyvärr allt som piper :crazy:

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på... 2
Svar
31
· Visningar
6 759
Senast: Shark
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 828
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Den lilla ligisten har plötsligt drabbat av akut förstörelselusta. Säkert för jag skrev att han 'minsann inte äter upp saker' i en annan...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka