Pilo

Trådstartare
Fick just höra av min mamma att min underbare Bowie inte kommit hem på flera dagar och det gör mig så frustrerad!Jag bor med min man 5 mil bort i lägenhet. När jag flyttade tänkte jag så att eftersom våra katter är uppvuxna och vana att bo på landet kunde jag inte ta med dom sätta i lägenhet på 4'e våningen. Bättre att dom får gå hemma, sola sig i gräset, mysa i höet hos hästarna och ha sina stora revir.
Bowie är den sortens katt att han nästan alltid försöker stanna inne så länge som möjligt och sova,sova,sova,äta,sova mera... Han är mysig och gosig och helt underbar. Därför är det så o karakteristiskt att han inte skulle komma hem
Det finns några grannbyar ca 2 km bort där dom har katter som ibland kommer till oss. Men i våran by är vi ensamma om att ha det så de har stora revir. Jag har aldrig hört om att Bowie skulle gått till en annan by.
Mamma och pappa har letat och gått längs med vägarna, men inte hittat honom.

Tror ni att det kan ha med Mars att göra?
Han är 6 år och kastrerad. Han har aldrig sprungit bort förr.. Han har dock gömt sig några gånger då han bråkat med vilda djur.

Åh, jag blir så ledsen och orolig.

Sv: Ledsen

Min katt är ungefär som din. När han försvinner någon enstaka gång har han blivit instängd någonstans. Kollat förråd och garage och hört med grannarna?

Det är ju lite kruxigt med så många ladugårdar med skrymseln och vrår. Vår ena granne säger sig ha sett honom, men inte mina föräldrar. Det jobbiga är ju att jag inte är hemma och enbart fått den här informationen av mamma. Men de säger sig ha letat "överallt". :(

Vet precis hur det känner och hoppas det löser sig och att han återfinns trygg och hel.

Han kom hem! :banana: Tacka gudarna för det!
Tänk att så rädd man kan bli. usch!

Skönt att det löste sig!
En av våra katter var iväg nio dagar för bara ett litet tag sedan. En dag stod hon bara där som om inget hade hänt. Katter klarar sig!

Himmel vad glad jag är för din skull. Vet även hur skönt det känns när man vet att de är trygga.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 105
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross