Ledarskapsövningar.

FannyN

Trådstartare
Har igår kväll träffat en omåttligt fräck häst.Det kan bli farligt,han är stor och tung och fullständigt skiter i vart människor står etc.
Jag undrar om nån har tips på övningar som jag kan visa matten.Själv så backar jag min fräckis genom att peta på bringan med spöt om han tex flyttar på mig när jag står och summerar ett ridpass...det är den jag kan komma på:confused:
Men detta är en annan division han går knappt att leda,går om och kör in huvudet i ryggen skithårt etc....
Och är stor.
// Åsa

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Sedan två månader tillbaka rider jag en ponny som varit en s.k. "vandringspokal" och är van att få göra som hon vill. I början kunde jag...
Svar
16
· Visningar
2 993
Senast: mackan
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 264
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama