Ledarskapsövningar

Carla

Trådstartare
Jag har letat lite efter liknande trådar, men inte hittat.
Så, ro hit med lite olika övningar som jag kan pyssla med min medryttarhäst nu i veckan, så är ni snälla :) :bump:

:bow:

Sv: Ledarskapsövningar

Om du går med hästen och gör så att den lyder dig, geom att: backa den, se till så att h*n stannar när du gör det, gå i volter så att du leder henne/honom med dig med hästen på utsidan av volten och sen leder hästen ifrån dig med hästen inuti volten. Löslongering är också bra och kul! :D Se till att hästen lyssnar på dig genom att stanna och byta varv.

Det var lite jag kunde redan, men longeringen hade jag inte tänkt på! det ska jag prova :)

Köp Kelly Marks bok "Perfekt uppförande", den har många bra övningar. Har själv provat och de fungerade jättebra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 304
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar