Le Mans xx & Rockad 406 & stofam.33

Nougat

Trådstartare
Hejsan alla!

Har ett 18-årigt sto e.Le Mans xx & ue- Rockad 406

Undrar om någon vet nåt om dessa 2 hingstar, gärna bilder & historik om vad de har gjort på tävlingsbanan & i aveln.

Vet någon något om stofamilj 33?

Stoet (stofam.33) har själv gått 130 hoppning & lämnat ett föl.

Tackar & bugar för alla inlägg! :bow::D

P.S. Vad kan vara bra att betäcka henne med?, skulle vilja få lite mera storlek och mera svung i gångarterna, men bevara hennes hopp-huvud, fölis ska isåfall gå både dressyr & hoppning, men vi har inte planerat att betäcka henne, utan tycker det hade varit kul att veta några kandidater ifall vi gör det till sommaren. :angel:

Sv: Le Mans xx & Rockad 406 & stofam.33

Jag har fött upp en valack e. Le Mans xx, en otroligt snäll och godmodig häst!
Redan som fölunge visade han stort lugn och förtroende för allt och alla!
Han är i dag 8 år, fortfarande en cool kille, snygg att se på, rör sig helt ok, mycket välbalanserad, bra hoppskalle och hoppteknik, strax under 175 i mkh.
Tyvärr har han stått skadad i sommar, men nuvarande ägare har för avsikt att starta honom i både dressyr och hoppning till våren.
Hade oxå förmånen att träffa Le Mans himself hans sista sommar, det var en hingst som det var mycket lätt att tycka om, väldigt lugn och cool trots alla "flammor" som fanns överallt på gården!

Sv: Le Mans xx & Rockad 406 & stofam.33

Stofamiljen äre relativt liten, där stamstoet Varia 1212 hade fina Warren Hastings** bakom sig.
Vad det gäller hästar ur familjen som gått svår klass så är väl kanske Allegretto 693 den mest kända (SV dressyr)
För mig är stofamiljen starkt förknippad med det mkt fina stoet ULLVI (E. Tuxen - Utrecht) född 1944. Hon var känd för sin enorma hoppkapacitet, och köptes in av finska olympiakommiten 1951 för delt. .i OS, men förolyckades under träning innan dess.

Liknande trådar

Avel Hejsan!. Har ett sto f. 1992, e. Le Mans xx u. Balalajka (33) ue. Rockad 406...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Nougat
·
Avel Hejsan alla! Jag har ett sto som är född 1992, har tävlat 130 hoppning, är e. Le Mans xx - Rockad 406, trevligt temprament och bra...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: Masse
·
Avel Hejsan alla!:laugh: Jag ska ev. köpa ett sto nu nästa vecka, som tillhör stofamilj 33, och nu undrar jag vet den familjen har lämmnat...
Svar
4
· Visningar
1 712
Senast: Pazuzu
·
Avel Hejsan!. Vet ni här på buke om det finns några gamla hingstar kvar dvs. från den gamla typen, dem med mer "bättre" psyke än dagens unga...
Svar
18
· Visningar
2 074
Senast: furioso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka