• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Little_Chance
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 599
L

Little_Chance

Hur bra är det för hästar att äta egentligen? :confused:
Och är det bra för nåt isf? Det borde ju verka lugnande/avslappnande..?

Japp det e lugnande och avslappnande för hästen. Dock fungerar det inte på mitt fullblod när jag köpte örter från Dodson o Horell och där var lavendel i.

Försöka duger ;)
Då tror jag att lilla Norpan ska få knapra i sig lite lavendel innan nästa tävling :angel:

I hästägarens örtabok står det att hästar inte ska äta lavendel utan att det enbart ska användas utvärtes och gärna i form av eterisk olja. Och att den kan ha lugnande verkan men enbart för utvärtes bruk!
tuslus :)

aha. tackar. men om jag nu har lavendel... vad ska jag göra med den?
Den måste väl duga till mer än att lukta på? :confused:

Det gör den säkert men inget som jag kommer på så där direkt.. :smirk:

tuslus :)

Lägg den i små tygpåsar och lägg tygpåsarna där du förvarar kläder, så luktar det gott i byrålådan :idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 076
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 935
Senast: tanten
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 063
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
802

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka