Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej,
Har lite planer på att skaffa mig en släde av lättare modell till min russtravare.
Undrar vad för sele som är att rekommendera till det? Bröstsele?
Vad finns det för olika typer av slädar och vad ska man tänka på vid köp av sådan?
som lokselefantast väljer jag lokor om jag kan både i kombination med giggdäckel och i vanlig lokseleutformning . Slädar är gjorda för anspänning med loksele .Det fodrar instalation av svängel och bakseleögglor samt anpassning av skaklarna om man skall använda bröstsele.Valet av sele är också beroende av övrig körning som kan bli aktuell .Om tex skaklarna är borta eller i dåligt skick och fodrar nya är det bra att utforma dom till båda seltyperna.Baksele är nödvändig till allt utom plan mark.Detta är min åsikt andra må ha andra åsikter.
Jag ska eventuellt ta hem en släde att dra med mitt fullblod i vinter.
Jag har bara en bröstsele så det blir till att anpassa den så att det fungerar! Det ska nog gå bra!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.