Lätt och öppen klass på samma tävling?

CallMeAce

Trådstartare
Får man rida tex T8 och V2 på samma tävling?
Om man får det hur fungerar det då med framridning på olika bett? Rider jag fram till T8 så har jag ju tränsbett och sen byter till stång när jag ska rida V2. Då har jag ju i princip ridit fram på ett annat bett än det jag tävlar på....?

Sv: Lätt och öppen klass på samma tävling?

Du rider fram på det bett du ska tävla med, i lätt klass är ju inte stång tillåten så där rider du fram på tränsbett medan öppenklassen ger dig möjlighet att rida fram på stångbett om du tänker tävla med det. Annars tävlar du med samma bett i bägge klasserna.

Sv: Lätt och öppen klass på samma tävling?

Du får rida öppen och lätt klass på samma tävling bara det ej är inom samma gren.
Alltså ej 2st fyrgångsgenar, eller 2 töltgrenar.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: Emro
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 317
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pivo
  • Lymfangit