Lätt och öppen klass på samma tävling?

CallMeAce

Trådstartare
Får man rida tex T8 och V2 på samma tävling?
Om man får det hur fungerar det då med framridning på olika bett? Rider jag fram till T8 så har jag ju tränsbett och sen byter till stång när jag ska rida V2. Då har jag ju i princip ridit fram på ett annat bett än det jag tävlar på....?

Sv: Lätt och öppen klass på samma tävling?

Du rider fram på det bett du ska tävla med, i lätt klass är ju inte stång tillåten så där rider du fram på tränsbett medan öppenklassen ger dig möjlighet att rida fram på stångbett om du tänker tävla med det. Annars tävlar du med samma bett i bägge klasserna.

Sv: Lätt och öppen klass på samma tävling?

Du får rida öppen och lätt klass på samma tävling bara det ej är inom samma gren.
Alltså ej 2st fyrgångsgenar, eller 2 töltgrenar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: Emro
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka