Låter detta mail legit?

MidnightSoul

Trådstartare
clear.gif
clear.gif
clear.gif
clear.gif

Ovanlig inloggningsaktivitet för Microsoft-konto

Lägg till i Kontakter

19:09

Till: midnightsoul@live.se

Microsoft-konto
Ovanlig inloggning
Vi upptäckte något annorlunda med en inloggning som gjordes nyligen med Microsoft-kontot mi*****@live.se. För att skydda dig gör vi en extra säkerhetskontroll.
Information om inloggning:
Land/region: Tyskland
IP-adress: 179.61.201.68
Datum: 2014-10-03 19:09 (CET)
Om det var du kan du ignorera det här e-postmeddelandet.
Om du är osäker på om det var du kan det vara en obehörig användare som känner till ditt lösenord. Granska den senaste aktiviteten så hjälper vi dig vidta åtgärder.
Granska den senaste aktiviteten
Om du vill välja att inte ta emot säkerhetsmeddelanden eller välja vart säkerhetsmeddelanden ska skickas klickar du här.
Tack!
Microsoft-kontoteamet

Jag skulle inte klicka på länkar i mejlet men bytt lösen ord för mitt konto. :D

Nu fick jag detta under natten:

Microsoft-konto
Verifiera ditt konto
Vi upptäckte något annorlunda med en inloggning som gjordes nyligen med Microsoft-kontot mi*****@live.se. Du kanske loggar in från en ny plats, enhet eller app.
För att skydda ditt konto har vi blockerat åtkomsten till din inkorg, kontaktlista och kalender för den inloggningen. Granska den senaste aktiviteten så hjälper vi dig vidta åtgärder. Du måste bekräfta att det var du som gjorde den senaste aktiviteten för att få tillbaka åtkomsten.
Tack!
Microsoft-kontoteamet

Och jag har fått ett email efter så knappast att min mail har blivit låst...

Nu fick jag detta under natten:

Microsoft-konto
Verifiera ditt konto
Vi upptäckte något annorlunda med en inloggning som gjordes nyligen med Microsoft-kontot mi*****@live.se. Du kanske loggar in från en ny plats, enhet eller app.
För att skydda ditt konto har vi blockerat åtkomsten till din inkorg, kontaktlista och kalender för den inloggningen. Granska den senaste aktiviteten så hjälper vi dig vidta åtgärder. Du måste bekräfta att det var du som gjorde den senaste aktiviteten för att få tillbaka åtkomsten.
Tack!
Microsoft-kontoteamet

Och jag har fått ett email efter så knappast att min mail har blivit låst...
Men du har bytt lösenord? Jag skulle kanske mejla direkt till supporten, inte svara på det där mejlet utan skriva ett nytt och bifoga det där mejlet och fråga.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka