låtar utan texten

PrittePuff

Trådstartare
Jag behöver ha tag på två låtar men utan texten, hur söker jag då?

Alltså låtarna ska användas i kyrkan till en vigsel, och jag har sångare som ska sjunga vi ska bara ha melodin.

Eller är det nån som kan "ta bort" texten från en låt?

Om man nu hittar låten på tuben... Finns det nåt smidigt program program så man kan kopiera ner låtar?

Googla karaoke-versioner? Enklare om det är en engelsk låt, men även svenska finns. Och finska (svärmor är finsk, jag lärde mig tillslut någon tangolåt...).

Kära nån. Här har ni tillgång till utbildad musiker och så överväger ni att ha singback i kyrkan..?
Prata med kantorn, de spelar oftast väldigt gärna, och kan kanske tipsa om vart ni hittat noter, för det har de inte alltid.

Kära nån. Här har ni tillgång till utbildad musiker och så överväger ni att ha singback i kyrkan..?
Prata med kantorn, de spelar oftast väldigt gärna, och kan kanske tipsa om vart ni hittat noter, för det har de inte alltid.

Eh... Ja, tydligen, men jag får nog tänka om där, för dom har inget sånt i kyrkan och spela upp musiken på. Ska försöka ringa kantorn i veckan och diskutera hur vi/hon kan lösa komp. Klart att det finns ett piano i kyrkan. Men min solist hade tänkt sig att bli kompad av hur låten "låter".

För solisten måste det väl ändå vara bättre att ha pianokomp som kan anpassas till henom än förinspelat arrangemang som är gjort för helt andra röster?

Om solisten inte sjunger lika bra eller bättre än den artist som gör originalversionen kan det faktiskt bli en lätt pinsam historia att behålla originalarrangemanget.

Det blir nog betydligt trevligare och mer personligt att kompa på piano :)
Kantorn avsätter säkert något tillfälle att öva med solisten så det känns bra för alla.

Inte alla kyrkor tillåter annat än "levande" musik. D v s du får inte spela upp något på maskin.

Prata med kantorn, de brukar lösa det mesta.

Liknande trådar

Tjatter Jag hoppas någon kan hjälpa mig. Letar efter en äldre techno-låt. Från 90- eller 00-talet. Det jag kommer ihåg är "back, back, forth...
Svar
10
· Visningar
559
Senast: netia
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: swemale
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 707
Senast: vilde
·
Kropp & Själ Jag mår inte bra. Jag har en depression och får kraftig ångest. För detta har jag försökt söka hjälp, men jag får ingen hjälp...
Svar
11
· Visningar
919
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama