Tiller

Trådstartare
Hej..
Nu är det så här att min kallblodstravare har blivigt skitskraj för att åka två hästar i en transport...

Det var en gång då min kompis pappa körde hästarna och körde väl inte så "bra" om jag ska utrycka mig så! (ingen person man säger åt direkt)

Efter någon vecka skulle vi åka igen, dubbelt, och undrade va fan de höll på med där bak, så vi körde mega sakta i all svängar så de skulle hitta balansen mm..
När vi väl kom fram var min häst dyblöt...
Han brukar vara helt cool att åka med annars..

Vad ska jag nu göra för att han ska våga åka dubbelt igen, det går hur bra som helst om han får åka brett!!

Det går bra om transporten står still med mellan väggen men direkt när man åker tror man han ska sparka sönder hela transporten... Spelar ingen roll om han står ensam trångt, samma sak ändå..

Skulle uppskatta lite tips....

Sv: Lastning

Varför krångla till det Tess?
Om Pilsner-Tiller funkar med att åka brett,låt honom göra det vettja,hahaha!
Han trampade sig när*host,harkel,ja du vet vem,harkel* körde och kunde inte parera då det var trångt med två hästar och han assosierar förmodligen trångt med ont och läskigt..
Låt honom åka ensam så fixar det sig nog tillslut skulle jag tippa!

Sv: Lastning

men det skulle ju underlätta om stjärnis ska nå´n stans.. Då kan ju jag åka med.. Slipper vi två transporter!! :smirk:
Jag får ju ändå inte dra svens transport med min bil...=(

Jag vill ju försöka "lära" honom att det inte är nå farligt!
Vi kanske kan prova lite grann åndå med svens transport vi kan ju bara åka ett par meter!!
Jaja vi får väl se..
Du.. gurkmejan har kommit förresten!
Vi hörs-..
kram :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 838
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 702
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 740
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama