Last Liberty & Majim G

QuickStar

Trådstartare
Last Liberty & Majim G

Några erfarenheter av dessa hingstar?

Gillar bägge två otroligt mycket, stammen är trevlig på bägge och jag gillar modellen, men hur är de i psyket?? Det är väldigt viktigt att få en hingst med vettigt huvud på mitt sto som är väldigt skarp.

Vill ha en hingst med bra gångarter och bra hoppteknik, gärna som förädlar något då stoet är stoet (ej tungt) och framförallt trevligt temprament.

Vilken av ovanstående två passar bäst in på beskrivningen?

:confused:

Re: Last Liberty & Majim G

Majim G inte intressant trots allt då han står på Naturlig...

Frågor om Last Libertys temprament återstår... gärna även info om vad han nedärver också

Har en 3-åring efter "lasse" och känner en tjej som jobbar i hbg. där han står och hon tycker att han är en super trevlig häst.
Mitt sto har en mamma som är ganska kraftig och stor men blev väldigt modern och smäcker i typen.
Är ganska tuff i huvudet men kan ju bero på att hon har växt mkt nu, och att hon är ett sto!
Hon kommer att bli runt 165cm, är väldigt långbent.
Blev klass 2 på testet.
Hoppar bra och är orädd.

Vad jag hört om Last Liberty är enbart positiva egenskaper. En kompis till mig är bekant med ägarna till honom och hon har träffat honom på hemmaplan och tävlingar. Han skall ha ett otroligt trevligt temperament.
Har därför valt honom till min 3-åring som har mycket temperament!
Elizabet

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 805
Avel Spanar lite å en kompis vägnar... Hon har ett sto f-96 e. Rebel Z-Leuthen I ur stofamilj 46. Stoet är 165-166 cm och av trevlig modell...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Emsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka