Laserpekare! (Katten behöver tappa lite av sin trivselvikt)

Tires

Trådstartare
Nu har lillkissen lagt på sig lite för mycket och det är dags att ta tag i "lådan på magen". Jag har en laserpekare som är väldigt uppskattad av kissarna men den är det 3 sådana där knappcellsbatterier i. Dyrt, spec när laserpekaren inte är så sparsam på dem heller.

Så, jag tänkte om det är någon mer som använder sig av laserpekare?! Vet ni om det finns de med bara 1 batteri i?

Sv: Laserpekare! (Katten behöver tappa lite av sin trivselvikt)

hmmmm.. jag har ingen men funderar på att skaffa, kolla teknikmagasinets utbud ?

Jaa, de finns ju med!:idea: Har spanat lite bland hyllorna på C.O men hittade inte det jag sökte.

Har ingen koll på laserpekare, men har lite andra motionstips!

Vi skriver ut tv-programmet varje kväll, brukar bli ca 3 A4-sidor. Dagen efter brukar det bli att vi river remsor av papprena, knölar ihop till en boll och kastar. Kisarna, och då främst lillen, kommer som ett skott när han hör ljudet av papper som rivs. Sen jagar dom pappersbollar. Blir ju förstås en del att plocka upp efteråt, men lillen brukar samla ihop vid matskålen (ibland I vattenskålen också).

Sen är båda tokiga i pingisbollar. Vi har ett gäng som ligger utspridda, båda leker gärna på egen hand, annars kan man ju kasta bollarna ibland också...

Sen kan storekatt konster. Är ju torrfoderjunkie. När han är hungrig så hoppar han gärna, vi gör som så att vi står upp, håller armen utsträckt med en bit torrfoder och så hoppar han upp och slår till handen. Han har blivit så duktig att han fångar torrfoderbiten i luften, mellan tassarna, så att den aldrig rör golvet. Man får ju börja med mindre hopp tills dom förstår, nu hoppar Sammy ca 1,5 meter för att slå på handen. Bra träning.

Sen kan man träna på att gå på bakbenen, som fot ungefär. Med torrfoderbit i handen så...

Ibland kastar vi iväg en torrfoderbit över hela rummet så att katterna får jaga den. Också kul.

"Fiskespö" med liten leksak i snöret är populärt. Lillen slår volter, storekatt sitter/står mest och fäktar om man inte springer runt i lägenheten med den. (Då får både matte och katten motion ;) ).

Det var vad jag kom på nu - lite billigare än batterier iaf :).

Mvh Cissi

en gammal gympadojja blir en bra leksak med :angel: den kan anfallas, brottas med, släpas runt hela rummet med och ja.. man kan gömma godis i den också så blir den ännu roligare :p

fiskespö grej köpte jag åt mina, men det tog en kvart sen hade de slitit loss snöret och sprungit i väg med grejen som hängde i änden :angel:

en gammal gympadojja blir en bra leksak med :angel: den kan anfallas, brottas med, släpas runt hela rummet med och ja.. man kan gömma godis i den också så blir den ännu roligare :p

fiskespö grej köpte jag åt mina, men det tog en kvart sen hade de slitit loss snöret och sprungit i väg med grejen som hängde i änden :angel:

Gamla gympadojor vågar jag mig inte på - dom är tillräckligt förtjusta i skor som det är (men biter inte på dem tack och lov)...

Vårt fiskespö håller än, tack och lov... Mycket uppskattad present från våra goa grannar :love:

Andra saker som våra gillar... lillen är heltokig i papperspåsar... Storekatt är klaustrofobisk och går inte nära, men lillen kan sysselsätta sig en evighet... :)

Såna där elastiska snoddar som sitter i en del tröjor (framförallt med huva), det är storekatt heltokig i! Verkligen favoritleksak! Kan hoppa och jaga i evigheter!

Fast bollar är verkligen kanon... storekatt tycker att allt annat än pingisbollar är livsfarligt men lillen älskar studsbollar och t o m en stor badboll som är mycket större än honom själv... Vi får verkligen fart på våra med lite boll-lek :).

Mvh Cissi

PS. Angående batterierna - vi har Abtronic som slukar "klockbatterier". Vet att sambon hittat ett bra ställe att köpa såna, med mängdrabatt. Ska kolla upp var han köper och vad de kostar. DS.

Toarullar (tomma alltså) och smikborstar roar våra ganksa länge!
Hårsnoddar, en gammal dressyrpisk och mattor är också ganska fantastiska :D Pisken brukar ena kattungen dra omkring i huset och den andra kattungen jagar den...så de brukar turas om :p

*Delvis knapplån*

Jaa, idéer mottages tacksamt!!

Han är väldigt lekfull katt måste jag säga. Han kan dra sina röj genom lägenheten och busa med sin ikeamus. Bollar och annat. Bollar av aluminiumfolie är toppen men de är massakerade på morgonen och man kan ju bara ana hur mycket aluminium som går genom tarmsystemet...:angel:

Godis i gympadojan kanske vi ska undvika...:d :angel:

Bollar av papper kanske funkar bättre då! Iaf inte lika dumt att tugga i sig...

Detta bukhäng kom i samband med att vi flyttade och ytorna blev väldigt begränsade. Mycket start/stop bara, inte så mycket gå omkring. Gammelkatten fick diabetes med och det blev ju en förändring för oss alla och för katterna innebar det att mattiderna blev kontrollerade. Förr åt de när det passade men nu har det för hans del blivit väldigt mycket fokus på mat. Inte sällan hinner han även slurpa i sig av diabetesmaten som ibland måste stå framme för att diabeteskatten inte äter som han ska.

Dressyrspö är med toppen! Men hur som helst är en laserpekare mer flexibel och man själv inte behöver ramla på katten när man ska förflytta sig i den trånga lägenheten för att inspirera till jakt.

PS. Angående batterierna - vi har Abtronic som slukar "klockbatterier". Vet att sambon hittat ett bra ställe att köpa såna, med mängdrabatt. Ska kolla upp var han köper och vad de kostar. DS.

Kanon!

1010

jag provade aluminium boll. men tossan började käka glatt så fort hon fick fatt i den så det vågar jag inte ge.. :rofl:

pappersbollar får de dock, dem sliter de sönder så det ligger yttepytte pappers bitar i hela lägeheten. mycket uppskattat :p

(ja, de är små vilddjur som uppskattar att slita saker i trasor och försöker äta allt. inklusive min stortå :eek: )

jag provade aluminium boll. men tossan började käka glatt så fort hon fick fatt i den så det vågar jag inte ge.. :rofl:

Här hemma råder frihet under ansvar. Detta har lett till att vissa leksaker, främst aluminiumbollen, hamnar på ett oåtkomligt ställe när leken går överstyr eller när det är natt. Annars är det är som om :devil: har varit framme ibland!

Det finns en laserpekare från Claes Ohlsson som kostar under 300:-, den drar AA-batterier vilket blir mycket billigare i längden. Vår har inte behövt byta batterier ännu trots dagligt användande i ett par månader.

Jaa, det vore kanske det bästa. Visste inte att det fanns utan knappcellsbatterier och vanliga batterier finns ju överallt med. Tack!

dressyrspö skulle jag nästan behöva köpa ett iaf... kanske skulle kika på det :p

Jaa, de är finemangs! Man kan ju ta den under mattan och det kan ju egga vem som helst...:angel:
Dock är det inte så mycket kvar av flärpen på det längre.

Mitt dressyrspö har brutits av så att flärpen nu istället är mycket längre = dubbelt så roligt :idea:

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar