Laserbommar i globen?

G

guldmane

Ni som var där, var det laserbommar på någon tävling eller var det bara show? Hur såg det ut? hoppade hästarna snällt över?
:confused:

Jag såg en klass med ett laserhinder. Hästarna verkade inte ha några problem med det då men de hade ju iofs fått träna innan.
De flesta ryttare sa att de hade fått ett par stopp första gången de provade men sedan hade det gått bra. :)

Det var ingen som hade upptäckt att man kudne springa rätt igenom då? :angel:

Joo, de visade på den stora TVn någon häst som bara sprang rakt igenom :D

På själva tävlingen var det bara en häst som "rev" den hoppade, men "slog i". Ingen sprang rakt igenom.

jag tyckte inte att själva hindret var särskilt spektakulärt - eftersom hästarna strömhoppade över det.

Nån skrev även att Peter Eriksson vägrade hoppa över det eftersom han anser att ett jokerhinder skall vara just ett jokerhinder och inte ett som alla hoppar plättlätt. Dessutom var det lågt, det låg kanske på 120 eller så.

Nån skrev även att Peter Eriksson vägrade hoppa över det eftersom han anser att ett jokerhinder skall vara just ett jokerhinder och inte ett som alla hoppar plättlätt. Dessutom var det lågt, det låg kanske på 120 eller så.

[/quote]

Så att han skulle medvetet förlora en tävling pga han tyckte hindret var för lätt???

Det tror jag inte på, snarare var det nog mer så att Cardento inte ville hoppa över det eller sprang rakti igenom det.
Cardento är ju ganska slapp och lat..

Ja Cardento kan vara en liten slappis...
Eller ja kan och kan han är. :D

Dom visade ju jokerhoppningen på TV och där var det med.
Det var endast någon som bara 'rev' det, ingen sprang väl
rätt igenom?

Peter valde att avstå från att hoppa hindret, dom trodde
väl att han hade gått rakt igenom/vägrat eller liknande då
de hade fått öva på hindret? Tror i af Lisen sa något åt det
hållet..

Alltså, det här kanske är en dum fråga, men hände det ingenting om hästarna skulle "riva" laserbommen...??? :banana:

Hmm, hur menar du? I jokerhoppningen fick de inga poäng för den om det är det du menar. Om du menar skador på hästen så nej, det hände inget :) De får ju inte ha farliga hinder :smirk:

har för mig att om man rev laserhindret skulle det låta i högtalarna som en bom faller.. eller har jag fel?

Nog lät det i högtalarna, men det lät inte som en fallande bom :smirk:

första gången man tstade laserhindet så blev det tvärstopp, andar gången så hoppade Classic H stoort över. när Helena Persson andra häst skulle hoppa så "pep" hästen=D gissa hur mkt jag och dom i stallet skrattade. dessutom så hade dom bara en vanlig bordsfläckt när dom skulle hoppa så röken försvann lite då och då, och då försvann hindet ockxå och då skulle såklart hästarna hoppa lite lägre. men Classic H hoppade jätte fint över. jag och 3 tjejer till på blåkulla var dom fösrta som fick se premieren av hindert*stolt*

Ang Peter Eriksson så läste jag någonstans på nmätet inatt att han bojkottade laserhindret just pga att de va jokerhindret men inte ngt hinder som var någon utmaning då de inte hade någon höjd.

Alla ryttare hade ju fått prova på laserhindret o på så vis visat det för sin häst o sen då det var hoppning så hoppade de ström över detta o fick poängen för detta (200).
Inte för något annat.

Man fick bara hoppa samma hinder två gånger.
Niklas Arvidsson (min favvis) uttryckte efteråt att
"-Hindrena tog ju slut!"..... *ash*....
Kul o trevlig kille den där Niklas! :love:
Så vann han ju oxå! :banana:

Så att han skulle medvetet förlora en tävling pga han tyckte hindret var för lätt???

Det tror jag inte på, snarare var det nog mer så att Cardento inte ville hoppa över det eller sprang rakti igenom det.
Cardento är ju ganska slapp och lat..

Snälla människa....

Peter Eriksson talar vi om! Finns inte något hinder som han inte skulle få över en häst på!
Så det så!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Måndagen på Falsterbo Horse Show bjuder på tävlingar för unga hästar i hoppning och dressyr. Dagen startar med 5-åringarnas Folksam Open...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev tysk seger i grand prix-hoppningen under Falsterbo Horse Show. Sandra Auffarth på hästen Quirici vann efter att ha bjudit på...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
354
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka