Laserbehandling av eksem?

A

Adephi

Ska ev köpa islänning och den som vi tittat på har sommareksem som behandlas med laser. Någon som vet mer om det här med lasern, hur det fungerar osv. Har aldrig hört talas om det tidigare.

Sv: Laserbehandling av eksem?

Samma här, aldrig hört om men det ska bli intressant o höra vad andra har att säga! :)

Sv: Laserbehandling av eksem?

hej..har ingen erfarenhet av laser på eksem men där emot sår skador..lasern påskyndar läkningen +och fungerar som smärtlindring..man kan ställa in lasern på oliks styrkor tex: smärtlindring..stimulera imunförsvar...har använt laser på min häst...man stimulerar även dom röda blodkropparna och påskyndar kroppen att transportera bort slaggprodukter..använder även på hundar och hästar för att motverka träningsverk vid träning...laser är som sagt inte farligt att använda...använder den även på mig då jag fått blåmärken m.m och vid spänning i musklerna..hade en hund som gjorde illa trampdynan.använde lasern 1 gång och redan dagen efter började den att bilda ny trampdyna

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Funderar på att köpa ett par sånna, men det är en helt ny marknad för mig. Jag hatar handskar och vantar, tycker de är obekväma och...
Svar
17
· Visningar
544
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka