Sv: Lasera furu?
Och jag skulle fundera en gång extra på om jag verkligen ville ta bort all furu...
Vi har furu i trapp, vardagsrum och sovrum och jag var 100% på att all furu skulle vitmålas....
Tills jag började tänka på det lite till, det har varit modernt i tio år nu att vitmåla allt och "shabby chic"-styla såväl gamla torp som moderna hus och det mesta tyder på att allt detta vitmålande snart är omodernt igen.
Visst, det påverkar inte allas smak vad som är modernt men nog inverkar det på de allra flesta? Jag hade inte en tanke för 15 år sedan på att ha ett vitmålat rum med vita möbler i alla fall
Vi bestämde oss i alla fall för att behålla furun just nu, delvis för att vitmåla eller lasera senare är väldigt enkelt men att göra det ogjort är ganska hopplöst men också för att vi faktiskt insåg att vi nog tyckte furun inte alls var så ful utan kanske hade fallit för hypen "gulnad furu ska utrotas"?
Vi har inrett med vita möbler (lite likt bilden ovan) och har överhuvudtaget stylat furun till att se just ut som vackert gediget trä som smyckar vårt hem.
Många blir alldeles kära i vårt underbara vardagsrum med snedtak och breda furuplankor längs två av fyra väggar. Det ska ju också passa i sin miljö, vi har ett Per Albin torp från 30-talet som är ORIGINAL! Dvs inte ombyggt eller utbyggt (jo, toalett har vi inne numera och det är moderniserat fullt ut) och jag är så glad att jag tänkte efter före och skippade all gräslig shabby chic imitation!
Vi har ett äkta torp! Det är skillnad!