Lära sig köra!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
B

**BORTTAGEN**

Hej! Jag har alltid velat lära mig köra travare men har aaldrig fått chansen. Undrar nu om det är någon som vet vart jag kan lära mig detta?? Har själv två vbl. som jag nu har som ridhästar men vill gärna omväxla lite i träningen med att köra.

Har du någon travbana med ponnytravskola i närheten, så hör med dom. om du går i skolan, försök få praktik hos en travtränare. Du kanske känner någon, som känner någon som har hästar som dom kör.

Jag är 25 år... :)

Har funderat på om amatörklubben på solvalla har några kurser för nybörjare.

:o Svårt att veta när det inte står nånstans. :D
Det är lättare att köra än att rida tycker jag. Men eftersom jag inte vet hur dina hästar är, kan jag ju inte säga - äää sela på pållen å kör en sväng... :p känner du nån som har körhästar är det ju lättare. Eller så får du fråga nån på buke som bor i närheten om du kan få några privatlektioner... ;) Bor du i närheten kan du få prova köra mina pållar :rofl:

:o Svårt att veta när det inte står nånstans. :D
Det är lättare att köra än att rida tycker jag. Men eftersom jag inte vet hur dina hästar är, kan jag ju inte säga - äää sela på pållen å kör en sväng... :p känner du nån som har körhästar är det ju lättare. Eller så får du fråga nån på buke som bor i närheten om du kan få några privatlektioner... ;) Bor du i närheten kan du få prova köra mina pållar :rofl:

Ha, ha nu läste jag för snabbt igen missade det där med solvalla... inte nära precis... Hör med dom!

Joo det var just det med selning också.. hehe kan ju inte.. och det är väl inte så bra att ge sig ut och så trillar vagnen ur... :)
Jag får höra mig för lite helt enkelt.. tack ändå! :)

hej..! ja de är skit kul att köra.! men va du än gör så åk inte ut å kör förns du inte kan! de kan hända otäcka olyckor! inte kul om vagen välter å pållen drar iväg!=/ på den skolan ja går..ja går trav o är 16! men de finns kurser för äldre som vill lära sig köra trav! denna skola lligger i örebro..!!! :)

hej..! ja de är skit kul att köra.! men va du än gör så åk inte ut å kör förns du inte kan! de kan hända otäcka olyckor! inte kul om vagen välter å pållen drar iväg!=/ på den skolan ja går..ja går trav o är 16! men de finns kurser för äldre som vill lära sig köra trav! denna skola lligger i örebro..!!! :)

Knalla in i närmsta stall där det finns travare och erbjud dig att mocka några boxar mot att nån visar dig hur man selar och tar med dig ut på en tur.

Hör med alla i bekantskapskretsen om de känner någon som kör travare. El som du själv skrev kolla med Solvalla, om inte annat så borde de iaf kunna ge några namn på folk som kanske kan hjälpa dig.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
314
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
836
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 317
Senast: Häst_
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama