Lära sig köra travare?!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare BusenPento
  • Startdatum Startdatum
B

BusenPento

Jag har sysslat med hästar i nästan hela mitt liv men har aldrig fått tillfälle att lära mig köra.
Tänkte nu höra om det är någon som kan rekomendera en passande kurs eller finns det kanske någon vänlig själ som kan lära mig köra?! :d

Sv: Lära sig köra travare?!

borde väl finnas någon som kan ta dig under sina vingar tyvärr är jag 100 mil i från dig och har inte en lämplig häst helller för den delen men det är väl bara att åka tillnåt travstall och fråga om u kan få hjälpa till lite och få lära dig köra

Jaa jag får nog göra det, har letat efter kurser men det verkar inte finnas några här i sthlm just nu. :smirk:

Kontakta ponnytavskolan på solvalla, de vet säkert vart du ska vända dig, eller till "Kacke" Jag kan återkomma till dig om jag kommer på någon i dina trakter.

Jaa det var en bra idé.. ska göra det direkt på måndag! :)

Ponnytrav skolorna har ju även kurser för vuxna, annars ligger ju berga naturbruks gymnasium inte heller så långt ifrån, vet att de brukar köra provlopp på valla.

Jaa jag var inne och kikade på Bergas Hemsida, men det verkade bara ha för barn. :crazy:

giffan skrev:
Men de kan ju säkert hänvisa dig vidare.

Jag får helt enkelt ringa dit också, har ju inget att förlora på det. Har vart i kontakt med Wången, men de hade inte kurs förrän sommaren. :crazy:

BusenPento skrev:
Jaa jag var inne och kikade på Bergas Hemsida, men det verkade bara ha för barn. :crazy:

Vi har inte kvar nån ponnytrav skola på berga längre!

Mr Steven skrev:
hemsidan är dåligt uppdaterad (sorry)den ska fixas snart

Nee vad tråkigt, har du kanske något annat förslag? :smirk:

Giffan...du som huserar i trakterna...;)
Hur är det med Thybeck och Kvinnersta?
Har inte de travskola för vuxna också?

BusenPento skrev:
Jag har uppnått en ålder av 27år :smirk:
oki.....aök upp ett travstall i närheten. och fråga....typ fituna....finns i sorunda mitt emot granngården(rangsta)...vad heter han som har travhästar i nynäs då??...eeh stallet som ligger bortanför bilprovningen...

Mr Steven skrev:
oki.....aök upp ett travstall i närheten. och fråga....typ fituna....finns i sorunda mitt emot granngården(rangsta)...vad heter han som har travhästar i nynäs då??...eeh stallet som ligger bortanför bilprovningen...

Jag bor faktist i Sorunda, men har för tillfället ingen bil så det blir svårt att ta sig till Fituna. Annars har jag haft det i baktanken.

Jag tror faktiskt att de har det... är inte helt säker om det bara är prova på kurser eller om det är per termin...
Men det blir fasligt långt att åka från Nynäshamn.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Kakis
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka