F
ft_lover
Jaha , då var det problem redan , andra gången jag har min sköthäst idag då :S Okej , kanske tidigt att söka "hjälp"
eftersom jag inte känner honom så bra , men det är lite mer Tips jag vill ha.. liksom . IAF , hur ska man göra med denna envisa , men underbara och söta shettis som när man hämtar honom från hagen ;
1 . helst inte vill låta sig fångas alls , (idag gick han med på det för jag hade havre i en hink .
2. om han låter sig fångas , låser benen i marken och vägrar flytta på sig (idag lockade jagmed hinken framför hans mule .. )
Han är även väldigt lat , utan spö när man kör ( för det är det jag sysslar med ,med honom . körning asså) går han lite som han vill , kanske efter 5 minuter börjar han trava när man försöker som allra mest.. sen saktar han självkklart ner när han vill också .. och vill han inte trava gör han inte det :S
Är detta ouppfostran eller är han bara lat ?
kan jag få lite tips om hur jag kan få honom mer uppfostrad och pigg. Idag när jag skulle tömkörningslongera vägrade han typ gå runt mig i ens skritt , TRav kom inte ens på fråga .
Kan nå några bra kommandom när man longerar så , asså det använder är typ " kiki" -ljudet , ni vet det där när hästen ska skritta och smackande och "shh" och "ptroo" , men dom reagerar lillen knappt på :S
Han är så oarbetsvillig så det finns inte , dessutom vill han bara gå in till mig mot mitten det slutade med tårar och jag skällde ut han rejält , sen i stallet var han så himmla oskyldig , när jag grät så kom han liksom fram och puffade på mig , som han sa förlåt likosm , så då förlöt jag honom , vi slutade iaf som kompisar och det är ju bra , svara snabba svar nu! skriv allt ni vet och kan !