Längre yttre hovvägg, påverkan?

L

Lillemim

Hej,
Hovis skodde min häst igår (jag var inte på plats) och när jag sedan på kvällen kollade hovarna tyckte jag att vänster framhov hade aningen högre yttre hovvägg än inre - sedd framifrån. Från undersidan ser det korrekt ut (vad jag kan se - dock ingen hovis själv)..Höger framhov ser rak ut framifrån - alltså jämna yttre och intre hovväggar...Har tyävvr ingen kamera så jag kan lägga bild här. Skall försöka få hovis komma ut o titta och förklara om han gjort något annorlunda o varför. Men vad jag vet brukar det inte se ut så.
En fråga, hur påverkar detta hästen?
Om det ser korrekt ut under hoven och snett ut framifrån, kan man korrigera hoven då, eller kommer det att se galet ut under också..suck måste skaffa kamera...
Bara om någon hade en ide?
Hon är raktåad bägge fram, kanske står något inåt ibland men går rakt vad jag kan se (o har gjort det)...
Någon?
Hälsningar Lillemim
 
Sv: Längre yttre hovvägg, påverkan?

Om du klipper bort håret vid kronranden så är det lättare se.
 
Sv: Längre yttre hovvägg, påverkan?

Hejsan!
Bra tips, men det första jag gjorde ;)
Hon är dock halvblod o inte mycket till hovskägg..
Men hovis kommer ut i morgon bitti för att kolla - han nämnde själv att han var osäker och tittade massa gånger...
He, låg väl inte på magen som jag i en kvart typ:smirk:
Skall bli intressant att se vad han säger, ibland känner man sig petit...men man vill ju det bästa för stumpan...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilja ha teorierna förklarat för mig angående korrigeringar/fysiologiskt korrekta verkningar och effekter av felaktig...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp