Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Ffflina

Vet att det finns många trådar om detta men hittar direkt inget svar.. Jag är 161 cm lång och väger ca 60 kg .. Är jag för stor för en Basjkirponny på 1.45? Jag känner mig inte direkt lång fast mina ben är väl lite nedanför magen.. Vill verkligen inte byta upp till stor häst utan vill tävla med stora hästar med min fina d-ponny istället! Vad tycker ni?
 
Sv: Längd

Behåll den och tävla den, du är inte för stor för hästen att bära. Det är möjligt att det istället blir lite extra jobb för dig att hålla hållningen. Men det är så lite i "storleksskillnad", eller vad man ska säga, så jag tror inte det heller blir problem!

Men beror ju på hur man är byggd också, hur det ser ut!
Du kan ju alltid testa och se vad du får för kritik av domaren.


Jag är 165cm och väger som dig och känner mig inte stor eller ser stor ut när jag ridit slimmad sportponny (kategori C).

Jag har även tränat B-ponnys i både dressyr och hoppning men där kände jag mig lite lång faktiskt :D
 
Sv: Längd

Du är absolut inte för stor! Jag är lika lång som dig och min connemara är ca 137cm. Kommer aldrig någonsin sälja honom!
 
Sv: Längd

Jag är längre än dig och red en baskjir på ca 130 utan problem. Såg inte för lång ut heller :laugh:
 
Sv: Längd

Jag är 165cm lång, väger cirkus 53-58kg (pendlar). Hästen min är fjordhäst, D-ponny som stallägaren uppskattar till ca 146cm (jag har inte mätt honom, måste ta tag i det så att jag får veta :D). Nemas problemas!
 
Sv: Längd

Mina isisar är mellan 1,40 och 1,45 cm höga och jag själv är ca 173 cm lång och känner mig inte för stor på dom och dom har inte visat på nåt sätt att jag skulle va för stor heller :)
 
Sv: Längd

Vet att det finns många trådar om detta men hittar direkt inget svar.. Jag är 161 cm lång och väger ca 60 kg .. Är jag för stor för en Basjkirponny på 1.45? Jag känner mig inte direkt lång fast mina ben är väl lite nedanför magen.. Vill verkligen inte byta upp till stor häst utan vill tävla med stora hästar med min fina d-ponny istället! Vad tycker ni?

Det finns inte MÅNGA trådar om detta, det finns EN tråd om detta. Då jag låser alla nystartade och hänvisar till den tråd, där jag om och om igen säger att "här ska ALLA längd och viktfrågor" ligga :)

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1089555

God fortsättning

Mvh

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 049
Senast: Emro
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 810
Senast: Tajger
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp