Längd på stigläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lola97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 20 223
L

lola97

Hur långa stigläder har ni? Ska köpa hoppsadel och stigläder till men vet inte hur långa jag ska köpa. Är 170 cm lång. Är 150 cm lagom eller ska man ha kortare/längre?

Sv: Längd på stigläder

Jag är 171 cm lång och rider iofs dressyr, men jag har svårt att få damstorlek (145-150 cm) att räcka till. Köper herrläder istället, de är 160 cm.
Men till hoppläder funkar säkert damlädren utmärkt!:)

Jag är 175 med långa ben och har Kentaurs 160 läder. (har jag kortare kan jag inte hänga upp dom i en lilla flärpen på kåpan)
Hoppläder räcker det med 145.

Jag är 182 och har på senare tid köpt stigläder av kalvskinn stl. 165 (till en hoppsadel) och 155 (till min dressyrsadel). Normalt brukar jag ha damstigläder (ca 145 cm) till hoppsadlarna, men eftersom jag ville ha en speciell färg den här gången fick de bli 165 långa. :p

Jag är 160, har 135. Om jag ska hoppa i dom får jag göra nya hål. :angel:

Jag är 158 cm och mina stigläder är 135 och 145 cm långa. Jag har gjort fler hål i båda.

Oj, är du 182 cm och är tjej! Det var låååångt! Modell ?? ;)

lola97 skrev:
Hur långa stigläder har ni? Ska köpa hoppsadel och stigläder till men vet inte hur långa jag ska köpa. Är 170 cm lång. Är 150 cm lagom eller ska man ha kortare/längre?

145.. ska du lugnt ha.

Är 170, med ganska normala ben för min längd ;) och har 145 i min läder, utan bekymmer i både hoppning och dressyr...

tack för alla svar. Frågade om dom hade 150 cm så det blir dom om det finns, annars tar jag 145 cm. Är 172 så om jag någon gång byter till dressyr sadel så kan jag rida dressyr i dom också. Tack för hjälpen

Jag har dam, förlånga för mig. Måste smnurra dem. jag är 162 (till hoppsadel)

Jag är 1.60 och korta ben och jag har pinsamt nog juniorläder, 125 cm. Vid hoppning är det två hål kvar tills hålen är slut :o

Liknande trådar

Utrustning Var kan jag hitta "pluppar" som man kan trä på stigläderkrampan för att få stigläderna längre bak?
Svar
4
· Visningar
375
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
582
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 582
Senast: Roheryn
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka