Lång tvbänk

voltis

Trådstartare
Äntligen börjar jag få ordning på mitt vardagsrum! Ska få hem en ny soffa snart, och det är väl egentligen det som gjort att jag inte riktigt fått klart inredningen i vardagsrummet tidigare, då jag inte trivts riktigt med den gamla soffan.

Problemet nu är tv-bänk. Jag vill ha en lååång, relativt låg bänk. Svart eller svartbrun. Först tänkte jag bara ta två av Ikeas lack-hyllor och lägga ner, men kom sen fram till att dvdn/hemmabion inte får plats i de facken. Så har fått tänka om.
Men hittar inga långa bänkar, vill ha mellan 2.40-3m. Kan tänka mig två som jag ställer bredvid varandra. Men allt jag hittar är så hiskeligt dyrt! Tips tips tips!! (inte över 3000:- totalt, där går min gräns)

Funderar nu också på färgval i vardagsrummet. Soffan är mörkt gråmelerad. Ska ha svart tv bänk som sagt, har redan svarta lampor (smide), gardin stänger i ljust grått. Soffbordet är tänkt att vara detta från ikea: http://www.ikea.com/PIAimages/73014_PE189268_S4.jpg Ben har jag redan, men tänkte kroma om dom. Ska jag då välja blankt krom eller mattkrom (blir grå som gardinstängerna).

Sen vill jag bryta av med ngn speciell färg i filtar, kuddar mm. Funderar på att slå till med orange, gult och en kall rosa nyans. Har redan inhandlat dessa ljus hehe http://www.ikea.com/PIAimages/78353_PE200556_S4.jpg Vad tror ni?

Förlåt för långt inlägg, men är så exhaltrerad och inspirerad nu när jag vet att min nya soffa är på ingång! :banana:

Sv: Lång tvbänk

Om du vill ha en sådan enkel hylla kanske det är billigast att göra en själv? Gör en ritning, be brädgården såga ut bitarna i t.ex. MDF-skiva, fixa nå sorts ben, skruva ihop och måla.

Angående färgvalen; vad är det för färg på väggar och golv?

Har du kollat på IKEA:s serie Bestå? Där finns ett par bänkar i svartbrunt som är 240 cm långa och som stämmer hyfsat med ditt pris. Där finns också en låg bänk som är 120 cm lång som man kan sätta ben på om man vill få den högre. Hyllorna rymmer dvd-spelare m m. Den bänken kostar 495 kr styck.

Jag har Bestås hylla/överhylla som är 120 cm lång, 40 cm djup och 38 cm hög som TV-bänk. Kostar också 495 kr styck. Hyllorna rymmer dvd-spelare, men man måste borra hål själv i bakstycket om man vill ha den som TV-bänk. Jag köpte till dörrar också så då slipper jag se eländet som bor i bänken.;)

Nja ja man skulle ju kunna göra en egen ritning, men nu är jag mer inne på ngt mer avancerat än lack varianten. Vill nog ha dörrar och lådor, med bara några öppna fack.

Väggarna är neutrala i en grå/beige ljus ton. Svårt att se med blotta ögat om det är grått eller beige faktiskt. Lite åt sand hållet ska det dock vara. Hade egentligen planerat en brun eller nougat soffa men nu ska vi få en mörkt grå för en bra peng så ska tänka om lite. Tror dock det funkar till väggarna.
Golv är ekparkett.

Bestå har jag faktiskt kikat på på hemsidan, funderat på att åka och kolla live också. En på blocket säljer den billigt ouppackad, men vill som sagt se den live först. Får se om jag hinner innan han säljer den hehe. Men tack för tipset, nu får jag masa mig till ikea bara hehe.

BESTÅ hos IKEA är ju hemmabio-nissarnas favorit som jag uppfattat det.... man kan bygga lite hur man vill.... innan BESTÅ kom så byggde dom egenbygda bänkar av IKEAS köksskåp, tex fläktskåpen, flera efter varandra + alternativt en snickaranpassad skiva på eller plexiglas eller liknande. Man får inte länka till andra forum :angel: men det finns ett forum för hemmabio-audiofiler och många fina bilder att kika på där på tv-bänkslösningar :)

Liknande trådar

Hemmet Lite tokig rubrik, men så fick det bli! :rofl: Vardagsrummet i lägenheten vi köpt känns lite svårmöblerat, och det stora kruxet är var...
Svar
13
· Visningar
4 293
Senast: Pilot
·
Hemmet Det börjar bli dags för mig att flytta in i utbyggnaden av mitt lilla hus och vardagsrummet ska därför få bli vardagsrum på riktigt...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Jonaz
·
Hemmet Ja, det är klart att det går, men tar det lite mer från början, för nu är det förändringens tid för mig :) Jag bor i hyreslägenhet och...
Svar
17
· Visningar
5 204
Hemmet Jag behöver lite smakråd vid val av tv-bänk och soffbord! Främst när det gäller bänken, ett bord kommer nog lånas in till en början...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: eyz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka