Favina

Trådstartare
Hoppas att tråden ligger rätt, tänkte lägga den först på gnägg men la den här istället.

Det är så här att jag har tittat på en häst som är efter Landwind II och farfar Landgraf, morfar är Samber.

Samber hittade jag och kunde se en bild på http://www.allbreedpedigree.com/
även Landwind fanns med där men bilden visar bara rött kryss, är det någon som har en bild eller vet vart det finns?

Mkt tacksam! :bow:

Kram Favina :bump:

Sv: Landwind

Har svårt att hitta bild men jobbar på det.

Hittade detta:

LANDWIND II is a son of the Holsteiner foundation stallion, LANDGRAF I, who consistently passes on his phenomenal jumping technique. At the 1990 World Championship in Stockholm, four LANDGRAF I offspring took part, one of them was the KWPN stallion LIBERO H. LANDWIND II's dam, PAMIR H, was sired by the Holsteiner FASOLT, who is well known for his sons FAIR PLAY and SANYO TECHNOLOGY, winner of the 1985 World Cup in Den Bosch. LANDWIND II himself has produced numerous offspring competing at a wide range of levels. One being the eight-year-old NIVOLINUS, ridden by Markus Fuchs, that competed in the 1.50m divisions at Spruce Meadows during the 2003 Summer Tournaments.

Taget från: http://www.canadianwarmbloods.com/ab/sale2003/lot6.html

Sv: Landwind

Har en hoppbild (lite snett framifrån) men kan tyvärr inte skanna in den...
Landwind II 2100667 var född 1985, brun med en (ganska stor) vit stjärn, snp och vt vfrf och vt bff. Han var e.Landgraf I u.Pamir 210019178 ue.Fasolt uu.Dulia uue.Felipe xx.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
4 019
Senast: Starstedt
·
Avel Hej, Avel är ett nytt område för mig. Är dock väldigt nyfiken på att lära mig mer. Har funderingar kring linjeavel. Hur räknar man ut...
2
Svar
24
· Visningar
3 778
Senast: Miaa
·
Övr. Hund Sitter och funderar på vart hjälpsamheten i samhället har tagit vägen!? För ca 10 år sedan kom en hund springandes över åkrarna hemma...
Svar
11
· Visningar
1 946
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit