Landsail däck- bu eller bä

Elise4321

Trådstartare
Behöver köpa nya däck och har kollat på Landsail. Har aldrig hört talas om dom förut. Någon som har erfarenhet 😅😁
 
Hade det varit jag skulle jag ringt, eller knatat in, till första bästa större däckfirma och frågat.

Om väldigt få känner till märket skulle det fått mig att backa...

Plus att jag hittade detta...
 
Jag har Landsail på just nu, de följde med bilen när jag köpte den i vintras. Jag har inte haft några problem i snön i vinter, med min lilla, lätta bil. På is har de inte varit lika bra, men jämförelsen med förra bilen som var två år gammal, fyrhjulsdriven och topputrustad är också lite orättvis mot min nuvarande 15 år gamla småbil.

Det finns ju flera modeller, så man får väl kolla med just den man tänker sig. Märket finns överallt där jag kollat, så det är ju inget suspekt så sett.

För egen del hade jag ändå lagt den dryga tusenlappen det skiljer till en uppsättning topptestade däck till min bil om jag köpt nya. Framförallt när det gäller vinterdäck.
 
Det följde med Landsail vinterdäck (yeah well) med vår Sharan när vi köpte den i höstas. Bara några år gamla men förmodligen de sämsta vinterdäck jag kört på. Bytte till en uppsättning begagnade lika gamla Pirelli Zero, skillnaden var som natt och dag.
 

Liknande trådar

Anläggning Hit me 😃 med era bu eller bä vid köp av plastridå till lösdrift. Är det bäst att köpa dom dyra beslagen eller kan jag bara klämma fast...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
786
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 941
Senast: Sassy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 554
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp