Låna ut till ET

Sv: Låna ut till ET

Nix aldrig

Kanske bara är löjlig men när jag hade ute en ET sist så var det bara för h*n skulle titta men ha*n behandladeoch efter det fick hästen otroligt ont och blev aldrig bra igen.

Sen om det beror på gammla skador eller ET behandlingen vet jag inte.:crazy:

Det skulle jag absolut göra om jag fick ett sånt erbjudande!! Jag har bara bra erfarenheter utav ET

Oj. Nu vet jag inte hur jag ska göra, jag vill ju inte riskera att hästen skulle få ont eller nått. Hon som kommer ut är syster till en som har häst i stallet o jag tror bara hon ville känna på hästarna.

Hm.....?????? Några fler som tycker nått?

E.T under utbildning kan få känna på min häst såsom massör under utbildning, MEN BARA när jag är med och har koll och de får inte behandla en minimal grej utan att förklara och fråga först... och jag betalar inget för en outbildad om det inte ger resultat, har provat förr (massör under utbildning) och fick mindre resultat än om jag masserar själv...

vi har ju inte direkt sönder hästarna, sen tyvärr har man ju hört att det blivit tokigt i vissa fall, men då har det väl legat en dold skada bakom som kanske ingen någonsin kunnat finna, de hästarna hade kanske förr el senare ändå gått sönder utan att ngn et behandlat den. Man kan aldrig förstöra en frisk vävnad med våra behandlingar.

Så visst kan du väl låna ut din häst!

Precis så var det med min förra häst. Han hade ryggproblem,blev undersökt av vet.som ej hittade några fel.Hade ut ET och hon hittade STORA och många låsningar i ryggen.Han blev behandlad med laser och akupunktur sammanlagt 5 ggr.Till en början blev han mkt bättre för att sen hastigt bli mkt sämre. Då blev det nytt klinik besök med röntgen och ultraljud som visade ALLVARLIGA förändringar i ryggen...:( Förmodligen gjorde lasern och nålarna och hennes behandling att hon frilade nerver och annat som gjorde att han blev sämre. Hon var ju den som gjorde att detta kom fram. Nu är han i himlen,det fanns inget att göra.. Ska ha ut henne för genomgång av min nya häst nästa vecka. Sådana som ni är guld värda,hon tog mig på allvar när inte vet gjorde det. Heja er!!

Jag skulle troligen (beroende på personen) låna ut hästen om jag kände till personen i fråga.

Kram

Nä, ni har inte sönder hästarna, men vissa saker kanske man inte ska ge sig på när man är under utbildning, eller snubblar över nåt man inte riktigt vet hur man ska hantera. Så visst låna min häst, men jag vill vara med och ha ett öga på vad som händer och varför, för vet man inte exakt varför man gör en viss sak och vad det ska ge i resultat så ska man vänta med att göra det...

Polly_Mulle skrev:
Nä, ni har inte sönder hästarna, men vissa saker kanske man inte ska ge sig på när man är under utbildning, eller snubblar över nåt man inte riktigt vet hur man ska hantera. Så visst låna min häst, men jag vill vara med och ha ett öga på vad som händer och varför, för vet man inte exakt varför man gör en viss sak och vad det ska ge i resultat så ska man vänta med att göra det...

Håller med dig, så länge man är under utbildning så tycker inte jag heller att man ska beh. men att göra rörelsetest metodiken har ju ingen betydelse

Liknande trådar

Hästvård Min häst är så jäkla skavsårsbenägen och i synnerhet nu pälsbytartider. Lånade ut honom för någon dag sen och han kom då tillbaka med...
Svar
17
· Visningar
1 339
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 395
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi En anhörig ska sälja en fastighet som är skuldfri, lånen betalades av på 90-talet. Mäklaren efterfrågar skuldbrev trots att denne...
2
Svar
34
· Visningar
2 344
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross