Milene
Trådstartare
Har en islandsvalack som plötsligt blivit fem år () och som jag känner behöver "komma igång" ordentligt. Dock har jag inte den riktiga tiden till ytterligare en ridhäst här hemma, så jag funderar på att lämna ut honom på foder. Nu till "problemet": Jag är orolig för att han s a s blir "felriden" och undrar om nån har råkat ut för det och om det går att "få ordning" på det igen? Han är grundriden och har bra tölt, vill inte tappa den!
(Ja, jag vet att man inte ska ha så många hästar att man inte hinner med alla, men hade inte räknat med att mormor 25 år fortfarande skulle vara i toppform...
Och ja, man ska vara noga med vem man lämnar ut hästen till, men några garantier för allt fullt ut finns ju aldrig, eller hur?)
(Ja, jag vet att man inte ska ha så många hästar att man inte hinner med alla, men hade inte räknat med att mormor 25 år fortfarande skulle vara i toppform...
Och ja, man ska vara noga med vem man lämnar ut hästen till, men några garantier för allt fullt ut finns ju aldrig, eller hur?)