lämplig klösbräda!

imported_gerbera

Trådstartare
Har någon tips på vad för klösbräda som är populärast bland katterna. Kanske till och med var man kan införskaffa för en inte enorm summa?
 
Sv: lämplig klösbräda!

Vet väl inte något speciellt märke men de flesta katter vill helst ha en ordentligt lång klösbräda så de riktigt kan sträcka ut sig när de klöser, alltså helst inte en hylla för nära ovanför som det kan vara på många klösträd. Oftast brukar katter tycka om att klösa på "höjden" men vissa katter gillar liggande klösbrädor också. Sisalrep brukar vara populärast hos de flesta katter.
Vi har ett billigt klösträd från ÖB som räckt länge och som katterna gillar, det är bara en platta med en stolpe på. Man kan spraya lite kattmynta på för att katterna ska uppmuntras att klösa på trädet eller ta ut den till t.ex. stallet så den får massa intressanta lukter då katterna lockas att revirmärka den genom att kloa.
 
Sv: lämplig klösbräda!

Mina katter har dels klösbräda i papp från närmsta ställe och så har de diverse klösträd från Ö&Bs minsta till ett stort från tyska Ebay :D Alla används.
 
Sv: lämplig klösbräda!

Min katter (4st) har flera klöspelare, men bara en de använder. Den står på en platta i tyg och sedan en "klöspinne" Rakt upp. den är ca 60 cm hög, de älskar den och hänger verkligen i den! Jag köpte min för 149:- !! Den har jag köpt på en ridsportsbutik som även har lite hund/katt grejer. Men har sätt liknande på ex djursj**huset. Kostade runt 300, där men då var den grövre!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
643
Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
841
Senast: Sol
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
562
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
791
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp