lämplig klösbräda!

imported_gerbera

Trådstartare
Har någon tips på vad för klösbräda som är populärast bland katterna. Kanske till och med var man kan införskaffa för en inte enorm summa?

Sv: lämplig klösbräda!

Vet väl inte något speciellt märke men de flesta katter vill helst ha en ordentligt lång klösbräda så de riktigt kan sträcka ut sig när de klöser, alltså helst inte en hylla för nära ovanför som det kan vara på många klösträd. Oftast brukar katter tycka om att klösa på "höjden" men vissa katter gillar liggande klösbrädor också. Sisalrep brukar vara populärast hos de flesta katter.
Vi har ett billigt klösträd från ÖB som räckt länge och som katterna gillar, det är bara en platta med en stolpe på. Man kan spraya lite kattmynta på för att katterna ska uppmuntras att klösa på trädet eller ta ut den till t.ex. stallet så den får massa intressanta lukter då katterna lockas att revirmärka den genom att kloa.

Mina katter har dels klösbräda i papp från närmsta ställe och så har de diverse klösträd från Ö&Bs minsta till ett stort från tyska Ebay :D Alla används.

Min katter (4st) har flera klöspelare, men bara en de använder. Den står på en platta i tyg och sedan en "klöspinne" Rakt upp. den är ca 60 cm hög, de älskar den och hänger verkligen i den! Jag köpte min för 149:- !! Den har jag köpt på en ridsportsbutik som även har lite hund/katt grejer. Men har sätt liknande på ex djursj**huset. Kostade runt 300, där men då var den grövre!

Liknande trådar

Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan...
Svar
15
· Visningar
690
Senast: Liten
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
19
· Visningar
1 012
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Keb71
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: EmelieW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka