Lämpar sig för western..?

Solvira

Trådstartare
Vilken häst lämpar sig för western? Har en 8-årig kallblodstravare som går mycket bättre om man rider på långa tyglar, eftersom hon är så känslig i munnen. Skulle hon kunna skolas om till westernhäst? Tränar henne i NH nu, och hon är väldigt duktig måste jag få säga! :p
1842184.jpg
1842158.jpg

varför inte :D

Man ska ju alltid välja en ridstil som både hästen och man själv trivs med!

va roligt! går det bra då? jag är väldigt intresserad av att skola om henne till westernhäst, men jag har inte ridit så mycket western själv... kan det funka ändå? tack, alltid roligt att höra att ens häst är fin :D

jo, och jag tror den ridstilen skulle passa oss... vet ju dock inte så mycket, måste erkännas :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: Lisen82
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 172
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • En tråd om bäddar

Hästrelaterat

Tillbaka