G
Gisburne
Undrar lite över nya shettisen. Jag har räknat ut en balanserad foderstat, men hon lämnar ganska mycket hösilage både morgon och kväll, och i hagen äter hon inte så värst många tuggor innan hon låter fullblodet ta resten. Är det normalt för en 2-åring? Hon är pigg och glad i övrigt, jag tycker inte att hon verkar vara deppig över att hon har bytt adress och "flyttat hemifrån", men det är klart att hon ändå kan vara lite moloken inombords.
Foderstaten ser ut som följer;
5 kg HorseHage (fördelat på 1+1+1+2)
100 g havre
200 g betfor
70 g Miner Grön
Kraftfodret äter hon ganska bra, men hon verkar inte vilja ha sin betfor så värst vattnig, men som sagt, grovfodret lämnar hon ganska mycket av. På morgonen kan jag förstå att det blir lite kvar, eftersom hästarna går ut ca 1 timme efter frukostfodringen (så hon kanske inte hinner äta upp) men på natten? Då har hon ju flera timmar på sig...
Får hon för mycket grovfoder, alltså, så mycket att det är orimligt att hon ska kunna äta upp det? Hon är ju bara 2 år, så det kanske är svårt för hennes små tänder att tugga? Jag har ingen aning, så jag frågar er, expertpanelen!
Foderstaten ser ut som följer;
5 kg HorseHage (fördelat på 1+1+1+2)
100 g havre
200 g betfor
70 g Miner Grön
Kraftfodret äter hon ganska bra, men hon verkar inte vilja ha sin betfor så värst vattnig, men som sagt, grovfodret lämnar hon ganska mycket av. På morgonen kan jag förstå att det blir lite kvar, eftersom hästarna går ut ca 1 timme efter frukostfodringen (så hon kanske inte hinner äta upp) men på natten? Då har hon ju flera timmar på sig...
Får hon för mycket grovfoder, alltså, så mycket att det är orimligt att hon ska kunna äta upp det? Hon är ju bara 2 år, så det kanske är svårt för hennes små tänder att tugga? Jag har ingen aning, så jag frågar er, expertpanelen!