Lagstadgad ångerperiod??

P

prallan

Finns det någon lagstadgad ångerperiod för tex inackorderingsstall, att man som hyresgäst känner att det inte är rätt även om inget brutits enl kontraktet??
 
Sv: Lagstadgad ångerperiod??

nej, det finns det inte. Om ni inte speciellt har avtalat om det så är det uppsägningstiden som gäller. Det finns ju inget som tvingar dig att stå kvar en dag mer än du vill, däremot måste du betala för dig.
 
Sv: Lagstadgad ångerperiod??

Nejdet finns det inte, lika lite som hyresvärden har en lagstagad ångerperiod och kan kasta ut någon på dagen. Sedan kan folk för all del bryta mot avtalet, försöka smita undan betalnng eller för den delen kasta ut någon även om kontrakt finns.
 
Sv: Lagstadgad ångerperiod??

+ Presto

Tack tack för svar :)


GOD JUL
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 996
Senast: Görel
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Rosett
·
Samhälle Greklands regering har inför sex dagaras arbetsvecka i vissa bracher, eller att de jobbar två timmar extre per dag. Det känns i mina...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 416
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
761
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp