Lagstadgad ångerperiod??

P

prallan

Finns det någon lagstadgad ångerperiod för tex inackorderingsstall, att man som hyresgäst känner att det inte är rätt även om inget brutits enl kontraktet??

Sv: Lagstadgad ångerperiod??

nej, det finns det inte. Om ni inte speciellt har avtalat om det så är det uppsägningstiden som gäller. Det finns ju inget som tvingar dig att stå kvar en dag mer än du vill, däremot måste du betala för dig.

Nejdet finns det inte, lika lite som hyresvärden har en lagstagad ångerperiod och kan kasta ut någon på dagen. Sedan kan folk för all del bryta mot avtalet, försöka smita undan betalnng eller för den delen kasta ut någon även om kontrakt finns.

+ Presto

Tack tack för svar :)

GOD JUL

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 327
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 016
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 886
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
440
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama