Lagra halm

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare javill
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 283
J

javill

Har inför vintern inskaffat 5 rundbalar halm och undrar nu hur jag bäst förvarar det. Balarna är för stora så jag kan inte få upp dem på loftet. Nu har vi ställt in dem på högkant inne på logen men, direkt på betonggolvet. Är det ok eller behöver även halm stå på träpall?

Vi har haft rundbalar på pallar sedan förra åter, de är helt frächa i år också.

Tänk på att alltid förvara dem på rullen s a s. Inte med den fuktkänsliga "kortsidan" mot golvet (rätt blir det om man rullar in dem och låter dem stå som man rullar dem). Skulle de då dra fukt skalar man av de dåliga lagren och får - förhoppningsvis - en frisk kärna.

Ok, vad bra, jo de står på högkant så att säga. Skala bort det som ev är dåligt inga problem, tanken är ju att de ska äta av halmen så då måste ju allt som ev, är dåligt bort.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 095
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar... 2
Svar
24
· Visningar
2 717
Senast: jemeni
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 650
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 888
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka