Låghormonare? När testa då?

E

Emoyeni

Hmm. Sitter nu på BIM +8 och ingen mens i sikte. Känns inte ens som att den är i annalkande. Inga symptom överhuvudtaget, på vare sig det ena eller andra. :cool: Har läst och googlat mig blå och hittar att man kan vara sk låghormonare, och att man då inte ska testa förrän man är i vecka 6.
Frågan är hur vet man det? Jag är en looser på att räkna i vanliga fall så hur ska jag veta vilken vecka jag då skulle vara i? Ägglossning...tja....någon gång i mitten slutet av augusti tror jag.

*Flummigt och Förvirrat, men hoppas att få lite råd*

Sv: Låghormonare? När testa då?

har du tagit ett test runt BIM som visade negativt då eller? jag plussade på bim + 2, men vet att det är flera här inne som fått + flera dagar före bim, så alla är inte låghormonare.

om man inte får mens på BIM dagen är man i 4+0, så dvs är du nu i 5+, alltså i v 6. Så testa på!

Och hoppas att du får svaret du vill ha :D

Sorry, glömde visst det västentliga! Testade negativt på +4 därför blev jag förvirrad. Det sägs ju att testen ska vara 99% säkra på BIM-dagen. Men ingen mens i sikte idag heller.
Utgår man ifrån att man är på v4 på sin BIM-dag? Jag som "kan allt" om reproduktion på hästar känner mig helt lost på mig själv. Man kan väl inte bli gravid förrän man har sin äglossning, och den är ju följdaktligen efter den senaste mensen ju? Hur kan man då redan vara i v4? Gud jag skäms för min okunskap :o

Graviditetsveckan räknas från sista mensens första dag. Tror att det är för att det helt enkelt är lättare att hålla reda på den dagen än när man hade en eventuell ägglossning.

Så om du har koll på din sista mens första dag så är det bara att börja räkna därifrån.

Lycka till med testet hoppas det visar det du vill :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka