Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag tror inte att jag hade blivit det minsta sur. Det är ju bara att förklara att ens hund inte fixar hetsiga belöningar?
Jag sag en kille vara riktigt hardhant och skalla pa sin lilla pitbull valp i ett liknande scenario som du beskriver. Jag stannade och talade om hur vansinnigt sot valpen var for att fa igang en dialog, och hur svart det kan vara att trana dem att gora som man vill. Nar killen frustrerat forklarade hur jobbig hans valp var holl jag med () och hade ett par omedelbara tips (som jag visade dar pa parkeringen) och berattade var det fanns hundtranare han kunde ta hjalp av. Eftersom jag pa mindre an tva minuter fick valpen att gora vad jag ville var han riktigt imponerad och kom till traning pa klubben nagra dagar senare. Den valpen far ett mycket battre liv for att jag tog nagra minuter av min tid att visa att det gar pa andra satt utan att komma med pekpinnar.
Eller atminstone inte vara sa snabb att rulla med ogonen och demonstrativt skaka pa huvudet nar det galler hundar och forare som kommit en bit i sin traning.
Jag hade ungefar samma erfarenhet som du beskriver, Miss Mandy pa elit niva och blev lagre och lagre pa tavling da beloning uteblev och hon inte hade nagra problem att se skillnad pa traningar och tavlingar hur mycket man an forsokte gora traningen lika. Jag var dum nog att lyssna pa "experterna" och Mandy blev lagre och lagre pa traning ocksa tills jag tog mig samman och bestamde att JAG kanner min hund bast. Da jag har den ras jag har, och lydnaden ar som den ar pa den har kontinenten, valde jag att droppa lydnad och ga over till IPO istallet och nu har vi superkul i traning och tavling igen.
(Jag maste bara komma ihag att beloningen maste vara 'random' sa hon inte tycker sig veta nar den ska komma i fortsattningen, ingen pa lydnads plan har papekade att jag var for forutsagbar ... men det var det forsta IPO folket sa ... lydnads folket tyckte bara att jag belonade for ofta. Nu belonar jag hur ofta som helst i bland ... och supersallan ibland och min hund vantar ivrigt.)