R
Raderad medlem 6459
Hyr ut min lägenhet i andra hand pga utlandsvistelse och allt flyter på jättesmidigt. Har fått tillåtelse att hyra ut till augusti men vill nu förlänga ytterligare sex månader eftersom jag vill stanna här. So far so good. MEN. Jag har sedan jag åkte haft autogiro till brf:en eftersom de skickar pappersfakturor. I vanliga fall dubbelkollar jag alltid den sista varje månad för att se att allt dragits men den här månaden har jag missat det av nån anledning . Självklart då så ringer pappa idag och säger att jag fått krav på betalningen och måste betala ASAP (vilket jag såklart gjorde på en gång). Trots att jag haft mycket pengar på kontot och har autogirot aktiverat har det alltså inte fungerat. Och jag min arma idiot har inte märkt det
Jag har aldrig betalat sent i hela mitt liv tidigare och är nu jätteorolig. Vad händer nu? Får jag någon form av prick i registret och varnas för som opålitlig? Kan det påverka mina chanser att få fortsätta hyra ut? (ska skicka in ansökan för detta om några veckor) Jag har ägt lägenheten i två och ett halvt år och har skött mig prickfritt såklart men är rädd att detta kommer sabba allt liksom.
Jag har aldrig betalat sent i hela mitt liv tidigare och är nu jätteorolig. Vad händer nu? Får jag någon form av prick i registret och varnas för som opålitlig? Kan det påverka mina chanser att få fortsätta hyra ut? (ska skicka in ansökan för detta om några veckor) Jag har ägt lägenheten i två och ett halvt år och har skött mig prickfritt såklart men är rädd att detta kommer sabba allt liksom.