Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man gör rent med hammare, mejsel och kanske bilningsmaskin om det är mycket som ska bort. Helt rent och fint, sen primar man och gjuter om trappstegen.Vi har en trappa på sidan av huset som är rejält dåligt skick.
Går den rädda på något sätt?
Hur hittar man en sån? När jag googlar hittar jag bara jobbannonser och fabrikeren van betongarbetare
Jag har googlat lite och det kräva en hel del i verktygsväg så frågan är om det blir så billigt..Det är faktiskt väldigt enkelt att gjuta om trappstegen och det finns bra guider på nätet om hur man gör. Det är rätt tungt förstås, går åt mycket mer betong än man tror, men det är billigt och ganska kul .
Den är från 1956 så det är väl inte så konstigt att den börjar vittra sönder tänker jag.Tycker det ser ut som "innehållet" i trappstegen är dåligt (fyllning utan stadga) medan nedersta delen och mycket av kanten till höger är gjord med bättre material (gjuten rakt igenom?).
Hade nog valt att helt ta bort de dåliga stegen (och översta delen av kanten?) för att gjuta om dem från början.
Fast nää inte så mycket, bor man i hus hoppas jag att man har såg, skruvdragare hammare och många andra verktygJag har googlat lite och det kräva en hel del i verktygsväg så frågan är om det blir så billigt..
Bilningsgrejer, slagborr (för vanlig skruvdragare orkar väl knappast få in en bult i trappan), blandare. Ska man ha riktiga grejer kostar det en del.. och kommer förmodligen aldrig användas igen.Fast nää inte så mycket, bor man i hus hoppas jag att man har såg, skruvdragare hammare och många andra verktyg
Bygga gjutformar av spillvirke (fråga på bygghandeln) köp en blandarstav från biltema. Och hink Å sen sätt igång.. lite förenklat men
Finns inte här.Hyra verktyg på t.ex Clas Ohlson?
Bilningsgrejer, slagborr (för vanlig skruvdragare orkar väl knappast få in en bult i trappan), blandare. Ska man ha riktiga grejer kostar det en del.. och kommer förmodligen aldrig användas igen.
Hittar ingenstans att hyra inom ett rimligt avstånd.Det kan man hyra
Har bokat bort en trapp, det var kul och var inte dyrt att hyra.
Ring en murare? Dom kan säkert hjälpa med offert eller tips!Hittar ingenstans att hyra inom ett rimligt avstånd.
Får kolla om det finns någon sådan i trakten. Tack för tipsRing en murare? Dom kan säkert hjälpa med offert eller tips!
Hittar ingenstans att hyra inom ett rimligt avstånd.
Cramo finns typ fyra mil bort. Är ju ett alternativ. Men det känns ändå som att tiden och kostnaden kommer bli hög, och då kan jag lika gärna köpa in tjänsten.Här har vi Cramo, de finns lite överallt. Men jag har ju ingen aning om vart du bor.
Men tipset ovan om murare är mycket bra.