E

>emelie<

Vart och när går Lag-SM för häst, ngn som vet? Är lite sugen på att dra ihop ett lag och vara med ;)

Sv: Lag-Sm

Det går på Hermanstorp nån gång i typ augusti tror jag. Kolla tävlingsterminen på ridsport.se :idea:

Är du säker på det? Jag tror vi har det här på Gotland i bunge helgen 8-9 september?
Kolla här
Vi har börjat planera för det, men de kanske har ändrats? På ridsport.se står det uppenbarligen att det går i Herrmanstorp :confused:

Rycker tråden här lite ;)
Nelle: vet du om ni ska ha tävlingar för ponny också i Bunge? och isof vilka klasser? Hittar det inte på ridsportförbundets hemsida, och kan inte öppna länken med gotlands tävlingstermin..

Japp, det ska nog vara lag-SM för både ponny och häst. Kommer att arrangeras av alla gotlandsklubbarna tillsammans. (Fast nu måste jag kolla upp det här ordentligt, blir lite nervös att det har ändrats!)
Gå in på www.glr.se så ligger tävlingsterminen på första sidan. Den är i pdf-format.

Senast ändrad:

Jag måste be om ursäkt till alla!!! :o
Jag pratade just med tävlingsledaren och vi fick avslag för några dagar sedan! (Jag tog bara för givet att det var så eftersom det står i vår tävlingstermin och i vårt propphäfte :( )
Mycket tråkigt eftersom det betyder att det inte blir några tävlingar alls i Bunge i år, vi måste ha SM status för att folk från fastlandet tar sig hit... Kvar på ön i år är EN ENDA tävling (lätt + deb.)
Det är bara att inse att man inte kan bo på den här ön om man vill rida fälttävlan... De klokaste har redan insett det och flyttat :cry:

Jag måste be om ursäkt till alla!!! :o
Jag pratade just med tävlingsledaren och vi fick avslag för några dagar sedan! (Jag tog bara för givet att det var så eftersom det står i vår tävlingstermin och i vårt propphäfte :( )
Mycket tråkigt eftersom det betyder att det inte blir några tävlingar alls i Bunge i år, vi måste ha SM status för att folk från fastlandet tar sig hit... Kvar på ön i år är EN ENDA tävling (lätt + deb.)
Det är bara att inse att man inte kan bo på den här ön om man vill rida fälttävlan... De klokaste har redan insett det och flyttat :cry:

Sjutton med ;)
blev ju glad och tänkte hälsa på släkten samtidigt :idea:

*KL* Sammanställer lite :angel: I Hermanstorp går alltså Lag-SM för både häst & ponny. Helgen den 10-12 augusti. Här har vi vårt lag nästintill spikat! :bump: Om inga skador el. dyl kommer imellan vill säga. :crazy:

Suck vad trist... annars hade det passat väldigt bra, nu blir det ingen fälttävlan alls mellan Vinslöv v. 31 och sedan SM i Vinslöv igen v. 39.. Såvida inte Tågarp senarelägger sin, eller om jag kan hoppa in i nåt lag på lagsm i hermanstorp som det nu blir v. 32..

Kul att höra att ni ändå är positiva till att komma hit till ön :bow: :) Annars bruka man få höra att det bara är långt, knöligt och jobbigt :(

:idea: Var inte "rädda för" att tävla på vår vackra ö,Gotland:rofl:
Det är ett förträffligt sett att ta färjan,vila lite,och så vipps är hästen urlastad på någon av alla de bra uppstallningsplatserna.Arrangemanget är alltid på topp:rofl:

jag skulle jättegärna komma till gotland och rida på bunge :) inte alls långt till nynäshamn härifrån ju.

Det är ju det som är så bra :idea: Inte långt om man bor i stockholmstrakten eller runt kalmar. Mycket närmare för skåningar också än att åka till stockholm :idea:

Det är ju det som är så bra :idea: Inte långt om man bor i stockholmstrakten eller runt kalmar. Mycket närmare för skåningar också än att åka till stockholm :idea:

och trevligare :idea:
fast vi åker inte till Stockholm så ofta, drar oss för det. Vi har närmare till Tyskland och Danmark.

men hermanstorps förra lag-sm tyckte jag var väldigt lyckat!:D

västkusten borde väl oxå få ha lite mästerskap för häst...;)

hoppas det blir många lag bara..

några klubbar som planera att dyka upp med lag...

planera är ju inte samma sak som att vara anmäld....:angel:

Hade jättegärna kommit!
Skulle egentligen ha varit där för ett par år sedan, som hästskötare, men hästen skadade sig :(

Jag har inget lag att vara med i, man annars kanske det hade varit aktuellt i Hermanstorp också... någon som behöver förstärkning? :angel: (ponny)

men hermanstorps förra lag-sm tyckte jag var väldigt lyckat!:D

västkusten borde väl oxå få ha lite mästerskap för häst...;)

hoppas det blir många lag bara..

några klubbar som planera att dyka upp med lag...

planera är ju inte samma sak som att vara anmäld....:angel:

Vi alltså Kungsbacka planerar att komma med ett lag nu när det är så nära oss, till Gotland hade jag aldrig åkt :D

Men vi får se om vi får ihop ett lag för det är bara jag (på Barcelona) och en till ryttare som kommer rida * i år, den tredje vet jag inget om red kanske någon lätt klass förra året. Sen kanske vi får locka över några fler ryttare. Någon som är intresserad??? :angel:

Senast ändrad:

Sen kanske vi får locka över några fler ryttare. Någon som är intresserad??? :angel:

Stopp.. stopp. Glöm Fios inlägg. :devil:

Vinslöv är en trevlig förening i Skåne. Finns plats för just Dej, och plats i laget till SM. :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
61
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
162
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 20 lag är anmälda till årets lag-SM i dressyr som avgörs i Linköping den här helgen.
Svar
0
· Visningar
90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur