Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Söker man på ELIT-tävlingar i dressyr nästa år får man upp SM i dressyr på Hammarö Horse Show sista helgen i maj och lag-SM på Strömsholm nationaldagshelgen
När vi ändå är inne på Lag-SM så undrar jag om någon har koll på reglerna? Får man lov att vara med i ett ditriktslag även om man inte tävlar för en klubb i distriktet men är verksam där? Naturligtvis under förutsättningarna att distriktet inte får ihop ett lag i annat fall.
Tack för svar, men jag tror det är individuella SM.et som går på Hammarö och att det precis som i år bara är Lag SM för juniorer som går på Strömsholm under nationaldagstävlingarna. Lag SM för seniorer brukar väl dessutom inte gå förrän i augusti?
Med tanke på att det inte finns något junior lag-SM i dressyr tror jag omöjligen du har rätt i ovanstående
Det finns bara lag-SM för ponny och ridhäst, inget åldersindelat på häst.
Med andra ord är det enda lag-SM som kan förekomma på en hästtävling just lag-SM i dressyr för ridhäst
I år gick SM för young rider på Strömsholm.
2015 verkar det bli ett samlat SM för såväl seniorer, juniorer som young riders på Hammarö.