lag på ridhjälm?

Sv: lag på ridhjälm?

Om det är någon tröst stör jag mig med på folk som röker i ansiktet på de som är ickerökare. Så man är inte per automatik en respektlös snorunge utan djurkänsla eller kroppsmedvetenhet för att man röker.. man var bara Idiot nog för att börja... och därmed fick man också ett ansvar gentemot sin omgivning :)

Men yeap, vi är ense om att vi är oense.. och att man bör ha hjälm när man rider, men att det inte finns lag för det. :)

Jag tycker rökning rimmar fruktansvärt illa i relation till djur och natur. Oavsett om man sitter, står, ligger går.

För mig är det samma sak som andra sportutövere, men jag har faktiskt aldrig sett någon först dra en repa 100 meter häck och sedan ställa sig och röka...

Patrik Sjöberg:angel:

Borde vara lag på det! Inte bara i Sverige utan även utomlands!
Sett det mesta och även toppryttare som sitter och rider utan, eller hoppar utan. De kanske lösgör sina hästar utan för framridningen utan hjälp men så snart de kommer på framridningsbanan, tar de på sig hjälm. :mad::crazy:
Det finns ju många ryttare idag som även skippar säkerhetsvästen. Den är det inte heller någon lag på vad jag vet!
När det gäller rökning till häst, så är jag lite allergisk mot sådant! :eek:

Kl

Kan inte folk ta eget ansvar är det deras problem, att göra det olagligt att rida utan hjälm är löjligt, vi har lagar så det räcker och blir över.

Nej tyvärr gör det inte det.
Men ett bra tips är att kolla upp med försäkringen om den täcker ifall att du skadat dig när du ridit utan hjälm.

Liknande trådar

Anläggning Jag har byggt om ett gammalt kostall. Golvet behöll vi, men nu har unghästen börjat gräva loss stora stenar ur golvet som är av cement...
Svar
2
· Visningar
337
Senast: Scata
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Utrustning Hej, Funderar lite på hur ni andra har det med försäkring som täcker ridhjälm? Tänker främst när man inte uppsöker vård men ändå känner...
Svar
14
· Visningar
1 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka