Låg framtill

M

Madi cruz

Hejsan!
Har en äldre madame på 21 år som jag ridit igång nu för ett tagsen. Grejen är den att hon är lite lägre framtill, och då undrar jag om det kanske finns någon som vet en bra övning man kan utföra för att få upp henne en aning, så att hon belaster tyngden mer jämt.

Tacksam för svar!

Sv: Låg framtill

Allt dressyrarbete handlar ju egentligen om att få hästen att bära mer tyngd på sina bakben, eftersom alla hästar av naturen är lite "framtunga"

En bra övning när du rider ut är att göra halt (och ev rygga, men det är svårare) i nedförsbacke. Då måste hästen lägga vikten på sina bakben.

Sv: Låg framtill

Ok, ska försöka pova detta. Hon är dock inte världens bästa på att rygga, men det är absolut värt ett försök. Tack för svaret!

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 453
Senast: Roxy
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 858
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Dorinda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka