Lära sig av böcker & härmapa

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
På 1-årsdagen fick Lillan den fantastiska boken om Max kaka. Den läser vi ungefär hundra gånger om dagen. Hittills i ett halvår. För den som inte läst Max kaka så handlar boken om en bebis som tycker om kakor och när han sitter och äter på sin kaka kommer hans tax förbi och knycker kakan. Bebin blir arg och drar hunden i örat, hunden blir arg och morrar, bebin blir rädd och gråter, mamma kommer och fyar hunden och sedan slutar boken lyckligt med att bebin får en ny kaka och hunden får ett ben. Fast i vår verson heter bebin inte Max utan Lillan är bebin och taxen heter Ester. Allteftersom har Lillan lärt sig på vilken sida kakan är god och man ska säga "mmmmm" och att man ska hytta med fingern när man fyar hunden.
Nytt sedan en vecka tillbaka är så fort hon får ett kex eller en kaka så skriker hon bara hunden tittar på henne. Ändå har stackars Ester aldrig knyckt något av sin lillmatte. Men Lillan skriker, viftar med sitt lilla finger och springer och gömmer sig bakom mig. :D

Sen är hon ju i härmaåldern och ska göra samma som vi gör. Lite oroväckande när hon leker med sina hästar i FischerPrice-stallet. De bara äter hela tiden eller så sover de i hästskötarens säng. Det finns en liten vagn som man kan spänna för hästarna, men den åker hästarna i istället. Gunghästen (hon har en med barocksadel, men utan ben) ska bara ligga i hundkorgen och blir matad med Lillans vattenflaska. Jag undrar jag var hon lärt sig en sådan hästhållning :o
 
Sv: Lära sig av böcker & härmapa

Haha, så gulligt.
När vi ändå talar om barn och djur så måste jag berätta. Min son som är autistisk och snart 5 år har med mkt möda lärt sig tala men det är inet naturligt för honom och att sätta ihop en mening är svårt, orden kommer ryckvis och han måste tänka mellan varje ord.

Iallafall så var vi hos någon som hade en stor gammal vänlig hund. Han gillar hundar och försökte få den att jaga honom vilket den gjorde efter lite påtryckning. Det flåsande gapet i ögonhöjd var väl lite läskigt varvid han väldigt raskt för att vara honom utbrister högt och tydligt till hunden:
JAG..... ÄR.........INTE........MAT.JAG..... ÄR.........INTE........MAT.

Det lät så himla kul och dte var sån prestation av honom att i ett pressat läge kunna kläcka ur sig en hel mening.

Barn och djur är söta ihop:love:
 
Sv: Lära sig av böcker & härmapa

Sen finns det ju Max potta . Max.... och en himla massa Max för den som inte vill läsa kaka hela tiden:) Min barn älskar Max, alla böckerna!!:love:
 
Sv: Lära sig av böcker & härmapa

Lillan har Max boll och Max nalle också, men de duger inte. Hon vet precis vilken bok det ska vara - Max kaka!
 
Sv: Lära sig av böcker & härmapa

MAx potta minns jag då jag förra året ägnade hela semestern åt att potträna bägge ungarna.....Minn sändlösa timmar med läsk och popcorn (salta) på toan och ändlös läsning om MAx potta :D
 
Sv: Lära sig av böcker & härmapa

Djurjouren skrev:
JAG..... ÄR.........INTE........MAT.JAG..... ÄR.........INTE........MAT.

Se upp så att inte socialen är i närheten när han kläcker ur sig sånt där;) :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp