Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag längtar till fredag, inte för att det är sista dagen på arbetsveckan utan för att jag ska åka till friesern igen. Jag har en känsla av att hon kan vara en riktig pärla så jag hoppas ju på att allt kommer att klaffa. Hennes trav var ju rätt mäktig och jag fick faktiskt träningsvärk av den lilla ridturen som blev i lördags då jag provred. Den är ju något helt annat än traven som ponnyn och den lilla tinkern på ridskolan har.

Det passar ju rätt bra då att hon inte är i så god kondition just nu för det ger ju mig lite andrum att få upp min egen fysik så jag orkar med. På fredag blir det ridning på stubbåkern utanför stallet och på lördag blir det en ridtur ute. Jag har ju f.ö. också anmält mig till en liten dressyrtävling på lördag så det blir ridning två gånger den dagen. Några större förväntningar på tävlingen har jag inte, men det vore trevligt att få bättre poäng den här gången än sist jag red samma program med den hästen. Det är tinkern jag valt att rida.

Ägaren till friesern säger att det går bra att lasta hästen och köra en bit bort för att rida för tränare om man känner för det. Det skulle jag väldigt gärna vilja göra. Den feta haken är att jag inte har någon dragbil. Ibland önskar jag ju mig en större bil med dragkula för då skulle jag kunna dra husvagn på semestern också, men samtidigt känns det puckat (och overkill) för jag använder bilen mest till resor till och från jobbet. En större bil skulle öka kostnaden för jobbresorna. Min nuvarande drar ju bara 0,55 liter milen och det är nog rätt svårt att slå med en annan bil. Hm, känns som om jag vill ha allt men inte betala för det :cautious: :o
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: mooi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Flyttlasset gick i lördags. På fredag kväll hämtade jag lastbilen på 18 kbm och körde till Stockholm. Det är den största bil jag...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 103
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dags för terminens två sista ridlektioner, som skulle bli en dressyr och en hoppning. Till dressyren fick jag sitta på fina farbror...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp