läggtider

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

nogat

En enkel undran när lägger sig era barn och hu gammla är dom?
Mina är 4år och 20 mån och dom lägger sig vid 19-19.30 tiden, och brukar vakna runt 6.30
 
Sv: läggtider

Mina är 2, 3½ och 5. De lägger sig 18.00 tittar på bompa och sedan somnar den lilla vid 18.30. Mellangrabben somnar vid 19.00-19.30 någongång. Den äldsta brukar ligga och kolla i en bok fram till 20.00.

Alla barnen vaknar mellan 06.00 och 06.30.
 
Sv: läggtider

Min 4-åring lägger sig 19-19.30 och somnar.

13-åringen lägger sig vid halv nio och ska ha släckt lampan till nio.

De vaknar/väcks vid kvart i sju-sju.
 
Sv: läggtider

8 åringen ska lägga sig vid 20.30, men ofta drar klockan iväg och hinner bli 21. Väcks vid 7 skoldagar, sover till framåt 9 lediga dagar. Ligger och läser en liten stund och somnar sen. 16 åringen lägger sig oftast någon gång 22-23, lite beroende på vad som är på TV. (För tillfället är det ju IDOL som lockar). Går upp 6 skoldagar, sällan senare är 9.30 lediga dagar (Ganska tidigt i jämförelse med många andra tonåringar) 14 åringen vete tusan om hon sover alls...... Lägger sig ialla fall efter mig, och är vaken när jag vaknar.......Åtminstånde skoldagar. Kan kanske sova till framåt 8.30 lediga dagar. JAg tror inte tonåringarna fattat att dom ska sova fram till 12 när dom är lediga som deras kamrater gör:D Dö trist när dom sover över med kompisar och få ligga och vänta i flera timmar på att kompisarna vaknar.
 
Sv: läggtider

Vi har inga speciellt fasta tider för vår ettåring. Hon är uppe med oss och lägger sig oftast 20:30-21, ibland lägger jag mig oxå då och ibland är jag uppe längre.
Sen sover hon sött hela natten förhoppningsvis och vaknar tidigast 6, senast 8:30
 
Sv: läggtider

Om dottern ska till dagis ska hon ligga i sängen senast kl 21 och väcks vid 7.30 så att hon hinner morna sig, få i sig frukost och klä sig innan hon ska vara på dagis kl 9.

På helgerna får hon vara uppe lite längre om hon orkar. Oftast brukar hon dock vilja gå och lägga sig vid ungefär samma tid som vardagarna. Däremot sover hon lite längre, ungefär till 9.30 på helgerna.

Hon fyllde 4 år i maj, men har alltid varit morgontrött.
 
Sv: läggtider

Min 5-månaders bebis brukar somna runt 21, och vill gå upp vid 7-9.
5-åringen lägger sig vid 20 och går upp 7.30.
 
Sv: läggtider

Tom är 21 månader och går och lägger sig 20.00 Sen vaknar han vid 06.30.

Sover fortfarande ca 1,5 timme på dagen.
 
Sv: läggtider

Tjejerna om är äldst går och lägger sig runt 21 och går upp 07.30 medan de yngsta som är 4 resp 2 går och lägger sig senare och upp senare. Det passar vår familj bra då jag gärna sover till 09 (nattarbetare) och får sova så länge pojkarna gör det. Maken går upp med tjejerna så de kommer iväg till skolan i tid (här börjar skolan 8.30 och vi bor granne med skolan)
 
Sv: läggtider

Den äldre, han är 3 år, går och lägger sig ung. vid 21.00 och vaknar oftast kring 7.00

Den yngre, han är ca 10 mån, somnar oftast vid 20.30 och vaknar allt mellan 5.00 och 7.00 (+ att han vaknar ett antal gånger på natten också!)
 
Sv: läggtider

ojdå
min yngsta som är ett år hon går och lägger sig kring 19:30 och vaknar vid 04:30 ja jag är ju oxå morgonpigg.
8 och 7 åringen går och lägger sig kring 20:00 och vaknar 06:30 på vardagr och kring 8 på helgerna och får stanna uppe lite längre på helgen
 
Sv: läggtider

Vår son är 18 månader och brukar för det mesta lägga sig vid halv åtta och sova till 7-tiden eller lite till. Sen sover han 1,5-2 timmar på dagen också.
 
Sv: läggtider

Jag hatar sånna här trådar :p
Mest för att våran vilde somnar sent,väldigt sent :eek:
Ikväll somnade han 21:30, igår 22:00, för några dagar sen
somnade han faktiskt 19:30..men vaknade pigg som
en lärka vid 22 och kunde inte somna om förrens 00:30 :crazy:
Han har alltid varit nattparvel, han är 18mån om några dagar.

Lillens läkare trodde att det berodde på att när dom
trappade ner hans medicin på neontalavd. så gjorde
dom det så att han piggnade till där vid ett-tiden på natten.
Men jag vet inte, jag tror att det är ärftligt jag :angel:
Både jag och sambon är gärna uppe sent,
dock inte sen jag blev mamma.. blev som lite sliten
sen lillen kom in i våra liv :D

Egentligen borde jag inte se Freddys sovtider som ett
problem..jag borde vara fullkomligt överlycklig över att
han överlevde den där pärsen.. fast jag glömmer bort
alla dom där förnuftiga tankarna när jag är som tröttast
och han sitter i sängen och sjunger för fulla muggar :D
 
Sv: läggtider

Våran lilla tjej som är 17 mån brukar lägga sig runt 19.30 och vaknar mellan 7.30 - 8.00
På dagen sover hon mellan 12.00 och 15.00
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 883
Senast: G-uldlock
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 909
Senast: Eurydome
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
813
Senast: Ramona
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp