Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tycker Neatsfoot oil är bra. MEN! Den mörkar också lädret.
Nu när jag inte vill mörka lädret använder jag en balsam (köttsida) och en conditioner (Bick 8 om jag inte minns fel) på "blanksida" som jag blev rekommenderad av Per på Milsta.
Tänk på att välja smörjmedel som innehåller naturliga ämnen. Konstgjorda (ekol bla) bör du undvika.
Har du mönster i lädret kan jag ge tipset att applicera conditioner (om du nu väljer att använda det) med en fårskinnsbit. Det tycker jag funkar kanon :-)
Hästnyheter Vi pratar ur ett svenskt perspektiv. Globalt går det 'bra' för ridsporten. Oljepengarna (både inom rid och galoppsporten) har uppmuntrat...
Hundträning Vad har ni för koppel/lina när ni går och springer? Jag har just nu ett billigare koppel med expander men tycker den är lite slapp. Till...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.