Lädergrimskaft m kedja!

mumin

Trådstartare
Nån som vet var jag kan få tag på ett svart lädergrimskaft med "silver"kedja? Hittar bara med mässing..
Hjälp mig!

Sv: Lädergrimskaft m kedja!

Beställ på Börjes jag tillverkar såna så de är bara att beställa där.

Piddemannen skrev:
Beställ på Börjes jag tillverkar såna så de är bara att beställa där.

Efter vad jag har sett i Börjeskatalogen så har de bara med mässingskedja, brunt läder dessutom. Har de nåt annat i butiken eller?

hej!!jag tror att det finns på hööks,granngårde. det finn snog i de flesta butikerna tror jag asså hästnutiker!!
ha det bra!!:) //jossehoppar

*snor tråd*

vilka säljer lädergrimskaft med 75 cm kedja? Silver eller mässing spelar ingen roll.

jossehoppar skrev:
hej!!jag tror att det finns på hööks,granngårde. det finn snog i de flesta butikerna tror jag asså hästnutiker!!
ha det bra!!:) //jossehoppar

Nix.. Hööks har bara m mässingskedja. Granngården här har inga kedjegrimskaft alls..

Sorbe skrev:
*snor tråd*

vilka säljer lädergrimskaft med 75 cm kedja? Silver eller mässing spelar ingen roll.

Börjes har lädergrimskaft m 75 cm kedja. Brunt eller svart läder, mässingskedja..

Gå till närmsta sadelmakare och be dom fixa ett grimskaft med silverkedja åt dig. Jag har ett svart lädergrimskaft, dock med mässingskedja, men detta har jag gjort själv på sadelmakeriet i skolan. Kostade väll mig ca 80:- eller liknande, att göra det (materialkostnad), vilket jag inte tycker var så farligt. Borde inte bli så dyrt om du kollar med din sadelmakare. Då kan du ju bestämma precis hur du vill ha det.

Sorbe skrev:
VAD SOM HELST utom Börjes och Hööks!

Jahapp, frågan var var det fanns, och då var Börjes svaret. För mig är väl ett grimskaft ett grimskaft, men då får du leta nån annanstans..

cactuspower skrev:
Gå till närmsta sadelmakare och be dom fixa ett grimskaft med silverkedja åt dig. Jag har ett svart lädergrimskaft, dock med mässingskedja, men detta har jag gjort själv på sadelmakeriet i skolan. Kostade väll mig ca 80:- eller liknande, att göra det (materialkostnad), vilket jag inte tycker var så farligt. Borde inte bli så dyrt om du kollar med din sadelmakare. Då kan du ju bestämma precis hur du vill ha det.

Mm, men vi har inte så gott om sadelmakare här och den här är hon är mammaledig.. I värsta fall så får jag väl trakassera henne när hon börjar jobba igen.. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: Shixle
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
216
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
193
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ha ett nyckelband med sådant brytspänne i nacken som öppnas om man fastnar eller någon rycker tag och försöker sno det...
Svar
3
· Visningar
367
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka