Läder skydd???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare älskar_min_häst
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 996
Ä

älskar_min_häst

Jag undrar om det är någon som vet någon sida som säljer benskydd i läder (strykkappor)...
jag vill inte ha senskydd, utan jag är på jakt efter strykkappor...

Någon som vet någon sida som säljer det???

Sv: Läder skydd???

Racing tack har dessa som jag tycker är jättefina, och enligt hemsidan finns de även i svart. (Fast jag har nog aldrig sett de svarta i någon butik...) Kostar 3-400:-.

Bidermans och andra travshoppar brukar ha dem hemma, i "ridbutiker" får man nog be dem beställa.

Det finns flera varianter, men de jag har hittat har mest varit svindyra märkesskydd, eller så får man beställa på utländska hemsidor.

Denna sida www.tltrico.com säljer JÄTTEBRA skydd till överkomligt pris. De är fodrade med ett textilmaterial som heter tricoterm, som är utvecklat inom humanmedicinen för att ha som mellanlägg vid ben och armproteser, för att undvika skav. Dessutom kan man själv välja färg på läder och kantband. De har även höga bakbensskydd, vilket brukar vara svårt att hitta, samt sadelunderlägg och en del annat om man vill matcha. Även stallbandage som fästs med kardborrband. Jag har provat flera av deras produkter, och kan bara rekommendera!

Men hjälp, jag har helt missat att de säljer läderskydd!! :o :o

Jag har deras snabbstallbandage och är mycket nöjd. :D

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
469
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
245
Senast: WildHorse
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka